Geplaatst door BTC

Bitcoinbedrijf BTC Direct toegevoegd aan cryptoregister DNB

Het Nederlandse bitcoinbedrijf BTC Direct is toegetreden tot het register van De Nederlandsche Bank (DNB).

De DNB is de Nederlandse toezichthouder voor alle financiële diensten en bedrijven die zich begeven in de cryptocurrencysector.

Sinds 21 mei 2020 is de nieuwe crypto wet- en regelgeving van kracht. Het doel daarvan is om witwassen en het financieren van terrorisme via cryptovaluta tegen te gaan. Cryptobedrijven moeten verplicht geregistreerd worden bij de DNB. Een van de gevolgen is dat deze bedrijven moeten nagaan of een cryptocurrency ontvangstadres werkelijk van de klant is.

Dankzij de registratie kan het bedrijf gebruikers van het platform de beste dienstverlening blijven bieden. Dochteronderneming BLOX B.V. ontving het goede nieuws twee weken geleden al.

De registraties voor beide ondernemingen zijn stappen in de goede richting: De cryptosector wordt serieus genomen en investeerders krijgen meer vertrouwen in bitcoin. Zowel BTC Direct als BLOX blijven de bekende, uitstekende service bieden aan nieuwe en bestaande klanten.

BTC Direct bestaat sinds 2013 en heeft in de afgelopen zeven jaar 600.000 gebruikers geholpen met bitcoin en andere cryptocurrency’s. Directeur Mark Bakker is trots dat BTC Direct een grote rol blijft spelen in het cryptolandschap:

‘Bitcoin is een technologische en economische innovatie waar we nog veel van gaan horen de komende tijd. Ik ben blij dat BTC Direct in het centrum van deze revolutie kan blijven staan. Zeven jaar na onze oprichting, is de registratie bij DNB een nieuwe mijlpaal. Het brengt legitimiteit naar onze sector. Achter de schermen is hard gewerkt om de registratie rond te krijgen. Voor onze klanten verandert er weinig, behalve dat wij ontvangstadressen moeten controleren.’

Over BTC Direct

BTC Direct is opgericht in 2013 in Nijmegen en is actief in heel Europa. Meer dan 600.000 gebruikers verhandelen via BTC Direct cryptovaluta zoals Bitcoin en Ethereum. In oktober werd bekend dat BTC Direct een investering van 11 miljoen euro heeft ontvangen om verder te groeien.