Geplaatst door BlackBerry

BlackBerry breidt Extended Detection and Response (XDR)-mogelijkheden uit

Amsterdam, 18 mei 2021BlackBerry Limited breidt zijn Extended Detection and Response (XDR)-mogelijkheden verder uit met nieuwe productinnovaties. BlackBerry® Optics 3.0 is de nieuwe, cloudgebaseerde Endpoint Detection and Response (EDR)-oplossing. Daarbij is BlackBerry® Gateway het eerste door kunstmatige intelligentie (AI) aangedreven Zero Trust Network Access (ZTNA)-product. De beide endpoint- en netwerkbeveiligingsmogelijkheden komen voort uit een preventieve en AI-gestuurde aanpak.

Rechtstreeks op het endpoint
Met Optics 3.0 worden Edge AI-dreigingsdetectie en geautomatiseerde responsmogelijkheden rechtstreeks op het endpoint-apparaat uitgevoerd. Zo kan een incident in bijna real-time worden beperkt. De telemetrie-, waarschuwings- en forensische data worden opgeslagen in het cloud data lake. Vervolgens kunnen beveiligingsprofessionals de meervoudige bron van telemetriegegevens analyseren om meer inzicht in de beveiligingsomgeving van een organisatie te krijgen.

Zero Trust Network Access (ZTNA)
BlackBerry Gateway markeert de intrede van het bedrijf in ZTNA voor zowel SaaS- als on-premise applicaties. De Zero Trust-architectuur van Gateway is gebouwd met een ‘Prevent First and Protect First’-benadering. Het helpt organisaties om de risico’s van netwerktoegang te verkleinen door elke gebruiker, ieder endpoint en elk netwerk als potentieel vijandig te zien totdat de identiteit is geverifieerd.

“Traditionele endpoint-beveiliging alleen is niet voldoende om het geavanceerde dreigingslandschap aan te pakken”, vertelt Billy Ho, EVP Product Engineering bij BlackBerry. “Als onderdeel van onze XDR-roadmap blijven we nieuwe producten toevoegen om geautomatiseerde dreigingsopsporing, effectievere detectie en snellere respons mogelijk te maken.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over BlackBerry
BlackBerry (NYSE: BB; TSX: BB) levert betrouwbare beveiligingssoftware en -diensten aan organisaties en overheidsinstellingen wereldwijd, die ze nodig hebben om het Internet of Things te beveiligen. Het bedrijf beveiligt meer dan 500 miljoen eindpunten, waaronder 175 miljoen auto’s op de weg. Gevestigd in Waterloo, Ontario, zet het bedrijf AI en machine learning in om innovatieve oplossingen te bieden op het gebied van veiligheid, cybersecurity en dataprivacy. Daarnaast is BlackBerry voorloper op belangrijke gebieden zoals endpointsecurity-management, encryptie en geïntegreerde systemen. Voor meer informatie, bezoek BlackBerry.com en volg het bedrijf via @BlackBerry.