Geplaatst door Bloomreach

BloomReach breidt raad van bestuur uit om wereldwijde groei te versnellen

MOUNTAIN VIEW/AMSTERDAM, 27 maart 2018 — BloomReach, aanbieder van software voor gepersonaliseerde digitale klantervaringen, maakt vandaag bekend dat Hilarie Koplow-McAdams is toegetreden tot de raad van bestuur. Koplow-McAdams heeft haar sporen verdiend in de enterprise software-branche en brengt meer dan drie decennia aan operatieve ervaring mee die ze opdeed bij snelgroeiende technologiebedrijven als Salesforce, Intuit, Oracle en New Relic.

BloomReach beleefde in 2017 significante groei en zag de totale contractwaarde van zijn personalisatieproducten met meer dan 200 procent toenemen. De experience-producten (voortgekomen uit de overname van Hippo CMS) beleefden een groei van 100 procent (year over year). Deze groei kwam voort uit de toenemende vraag naar betere digitale klantervaringen die inmiddels verder gaat dan e-commerce alleen en bijna alle branches omvat. BloomReach zag in het afgelopen jaar een toegenomen vraag uit sectoren als financiële dienstverlening, travel & hospitality en retail. Het bedrijf haalde nieuwe enterprise-level klanten binnen, waaronder ING, Staples en NHS, sloot nieuwe partnerships met internationale implementatiepartners als Sapient Razorfish, Accenture Interactive, Valtech en LiveArea, en ontwikkelde technische integraties met SAP Hybris, ElasticPath and Commercetools.

De zoek- en personalisatiesoftware van BloomReach stuurt 20 procent van alle e-commerce-transacties in Noord-Amerika aan en verhoogt zowel omzet als klantloyaliteit. Meer dan 250 enterprise-klanten draaien momenteel op het BloomReach-platform. De leidende positie van het bedrijf in de content management-sector en de vooruitstrevende roadmap werden recentelijk door onderzoeksbureau Gartner onderschreven in hun invloedrijke Magic Quadrants (1). Dit positieve momentum maakte dat BloomReach de go-to-market-expertise in zijn raad van bestuur wilde versterken om de marktpositie in 2018 verder uit te bouwen.

“Wij zijn bijzonder verheugd om Hilarie, die een doorslaggevende rol heeft gespeeld in een aantal van de meest opvallende groeiverhalen in de branche, in onze raad van bestuur te verwelkomen”, zegt Raj De Datta, CEO en co-founder van BloomReach. “Haar meer dan indrukwekkende track-record op het gebied van go-to-market-executie en haar expertise in het opbouwen en opschalen van sales-organisaties zijn van onschatbare waarde voor ons bedrijf in deze fase waarin we de digital experience-sector vormgeven. Hilarie is precies de persoon die we nodig hebben in onze huidige groeifase, die ons kan helpen om onze visie ten uitvoer te brengen en ons in staat stelt om een markt met een potentieel van 8 miljard dollar te ontsluiten.”

Voordat ze in december 2017 bij NEA kwam, was Koplow-McAdams directeur bij New Relic waar ze verantwoordelijk was voor de groeistrategie en de wereldwijde sales-, marketing-, account management-, support- en business development-organisaties leidde. Vóór New Relic was ze global sales-directeur bij Salesforce, waar ze de wereldwijde sales-teams van het bedrijf aanstuurde en het bedrijf hielp bij de diversificatie en wereldwijde expansie. Vóór Salesforce was Koplow-McAdams adjunct directeur direct sales voor een klein bedrijf en lid van het executive committee bij Intuit. Ze begon haar carrière bij de Oracle Corporation, waar ze gedurende bijna twee decennia diverse leidinggevende functies bekleedde en verantwoordelijk was voor de ontwikkeling van het Oracle direct sales channel.

“Gedurende mijn carriere heb ik altijd een passie gehad voor het helpen van enterprise bedrijven bij het versnellen van hun groei, het definiëren van nieuwe marktkansen en het verbeteren van hun customer experience”, zegt Koplow-McAdams. “Ik heb de eer gehad om een aantal fenomenale bedrijven in diverse operatieve rollen te helpen leiden en ik kijk ernaar uit om mijn kennis nu voor BloomReach in te zetten. Ik denk dat dit bedrijf een enorm potentieel heeft en ik kan niet wachten om dit samen met Raj en zijn team te ontsluiten.”

Naast Koplow-McAdams bestaat de raad van bestuur van BloomReach uit Raj De Datta (CEO & Co-Founder), Ajay Agarwal (Bain Capital Partners), Ashutosh Garg (voormalig Google Search Engineer), Peter Nieh (Lightspeed Venture Partners), Marcus Ryu (Guidewire), Jeroen Verberg (CFO & co-founder van Hippo CMS) en Ravi Viswanathan (New Enterprise Associates).

Koplow-McAdams is Venture Partner bij NEA en zit in de raad van bestuur bij Tableau Software, Zendesk en Duo Security. Verder is ze vicevoorzitter van de raad van bestuur van the Pancreatic Cancer Action Network en zit ze in de raad van advies van the University of Chicago’s Harris School of Public Policy. Ze behaalde een master openbaar bestuur aan de University of Chicago en een bachelor aan Mills College.

Over BloomReach

BloomReach is een bedrijf uit Silicon Valley dat het eerste open en intelligente Digital Experience Platform (DXP) op de markt brengt. In de Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms 2018 werd het bedrijf als Visionair beoordeeld. BloomReach verbetert de customer experience om het pad naar conversie te versnellen, de omzet te verhogen en loyale klanten te genereren.

Met applicaties voor content management, site search, page management, SEO-optimalisatie en role-based analytics biedt BloomReach een centraal platform voor iedereen die zich met de customer experience bezighoudt om gezamenlijk op intelligente wijze de bedrijfsresultaten te verbeteren. De BloomReach Web Relevance Engine begrijpt content en gebruikers op basis van algoritmes en combineert daarvoor gegevens met betrekking tot vraag en intentie van over het hele internet. De toonaangevende BloomReach-tools ontketenen de krachtige menselijke creativiteit om omnichannel klantervaringen schaalbaar te verbeteren. Samen zorgen mens en machine zo voor miljoenen dollars aan bewezen incrementele verkoop.

Het BloomReach-portfolio bestaat uit klanten als NS, Randstad, de Politie, ANWB, FC Bayern München, Staples en de Nederlandse Politie. BloomReach werd in 2009 opgericht in Mountain View, Californië, en beschikt over vestigingen wereldwijd, waaronder in Amsterdam. Het bedrijf wordt gesteund door de volgende investeringsmaatschappijen: Bain Capital Ventures, Battery Ventures, NEA, Salesforce Ventures en Lightspeed Ventures. Meer informatie: www.bloomreach.com

(1) Gartner, Inc. “Magic Quadrant for Web Content Management,” by Mick MacComascaigh, Jim Murphy, July 26, 2017 / Gartner, Inc. “Magic Quadrant for Digital Experience Platforms,” by Jim Murphy, Gene Phifer, Gavin Tay, and Mike Lowndes, January 17, 2018