Geplaatst door BloomReach

BloomReach met Digital Experience Platform benoemd tot marktleider in Gartner Magic Quadrant for WCM

Beoordeling op basis van productvisie en vermogen om visie ten uitvoer te brengen

MOUNTAIN VIEW, Calif. — July 31, 2017 — BloomReach, Inc., leverancier van gepersonaliseerde digital experiences, is opgenomen in de marktleiders-kwadrant van Gartners Magic Quadrant for Web Content Management 2017. Voor BloomReach is het de eerste keer dat het is opgenomen in dit invloedrijke jaarlijkse brancherapport, nadat het eind 2016 het Amsterdamse content management softwarebedrijf Hippo had overgenomen. Hippo was de afgelopen twee jaar al in het Gartner-rapport opgenomen.

De Gartner Magic Quadrant beoordeelt aanbieders op hun productvisie en hun vermogen om die visie ten uitvoer te brengen. Het is een van de meest betrouwbare en invloedrijke publicaties in de branche voor een objectieve kijk op het web content management-landschap. In het net verschenen rapport beoordeelt Gartner 19 WCM-aanbieders.

“Voor ons is de opname in de marktleiders-kwadrant een duidelijke erkenning van onze open en intelligente technologie-visie”, zegt Raj de Datta, co-founder en CEO van BloomReach. “Het laat volgens ons ook de synergie zien tussen de AI-gedreven personalisatietechnologie van BloomReach en Hippo’s visionaire content management systeem die nu geïntegreerd zijn in één open platform dat snelle innovatie op IT- en marketinggebied mogelijk maakt. De e-commerce branche heeft altijd voorop gelopen als het gaat om digitale innovatie en met onze op AI en machine learning gebaseerde digital commerce search en personalisatie-producten hebben wij de afgelopen acht jaar op dit gebied het innovatietempo bepaald. Met de toevoeging van Hippo’s state-of-the-art web content management systeem – nu BloomReach Experience genoemd – aan ons portfolio, zijn we in staat om deze capaciteiten verder en branche-overstijgend door te ontwikkelen. Op die manier maken we 1-op-1 gepersonaliseerde experiences beschikbaar voor ieder bedrijf en iedere organisatie wereldwijd.”

Het BloomReach Digital Experience Platform is een open en intelligent platform met flexibele cloud delivery-mogelijkheden, een open architectuur die constante marketing- en IT-innovatie ondersteunt, volledige experience-as-a-service ondersteuning en ingebouwde intelligentie voor geavanceerde personalisatie en digital marketing-applicaties. BloomReach Experience is de enige open source Java WCM-technologie in de Gartner Magic Quadrant.

Een kosteloos exemplaar van het Gartner 2017 Magic Quadrant for Web Content Management rapport is als download beschikbaar op de BloomReach-website.

Bron: Gartner, Inc. “Magic Quadrant for Web Content Management” door Mick MacComascaigh en Jim Murphy, 26 juli 2017.

Gartner doet geen aanbevelingen voor de aanbieders, producten en services die in zijn onderzoekspublicaties zijn opgenomen. Ook wordt gebruikers niet geadviseerd om alleen de aanbieders met de hoogste score of anderszins te kiezen. Gartner onderzoekspublicaties geven de mening van de Gartner onderzoeksorganisatie weer en dienen derhalve niet als statement of vaststaand feit te worden gezien. Gartner wijst alle claims, impliciet dan wel expliciet, met betrekking tot dit onderzoek af. Dit geldt ook voor claims met betrekking tot verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doeleinde.

Over BloomReach

BloomReach voorziet bedrijven van het eerste open en intelligente Digital Experience Platform (DXP). BloomReach optimaliseert de customer experience om het pad naar conversie te versnellen, de omzet te vergroten en loyale klanten te genereren. In 2016 nam BloomReach het Amsterdamse content management softwarebedrijf Hippo over.

Met applicaties voor content management, site search, page management, SEO en role-based analytics helpt BloomReach alle medewerkers die zich met de customer experience bezighouden op intelligente wijze hun resultaten te verbeteren. De BloomReach Web Relevance Engine (WRE) begrijpt content en gebruikers op basis van algoritmes, waarbij gegevens over vraag en intenties van over het hele web met elkaar gematcht worden. De toonaangevende tools van BloomReach stellen mensen in staat om hun eigen creativiteit te gebruiken bij het schaalbaar verbeteren van omnichannel customer experiences. Zo genereren onze gebruikers en onze intelligente tools samen voor miljoenen dollars aan bewezen incrementele verkoop.

Het portfolio van BloomReach omvat klanten als Randstad, Greetz, FC Bayern München,Staples en Mailchimp. BloomReach werd in 2009 opgericht in Mountain View, Californië, beschikt over kantoren wereldwijd en wordt gesteund door de investeringsmaatschappijen Bain Capital Ventures, Battery Ventures, NEA, Salesforce Ventures en Lightspeed Ventures.