Industry Wire

BMW kiest 2organize voor klantcontactstrategie

Rotterdam, 15 april 2014 – BMW Group Nederland, toonaangevend importeur van premium automobielen en motorfietsen, kiest voor marketing performance enabler 2organize voor het ontwikkelen en uitvoeren van haar klantcontactstrategie. Hiermee wil BMW de 1-op-1 communicatie met haar Nederlandse doelgroep verder versterken.

In het premiumsegment van de automotive branche is ieder contactmoment van essentieel belang voor de merkbeleving en strategische doelstellingen van het bedrijf. Met een uitdijend modellengamma en de wens om relevante interacties aan te gaan op het door klanten en prospects geprefereerde kanaal, zal de werkdruk sterk van haar CRM afdeling toenemen. BMW heeft voor 2organize gekozen vanwege de ruime ervaring in het vergroten van effectiviteit en efficiency binnen data-gedreven marketing omgevingen. 2organize helpt BMW met het implementeren van een campagne management platform, het automatiseren van structurele campagnes en het verhogen van de campagneconversie. Hierbij is gekozen voor technologie van Selligent.

“2organize is in staat om de operatie volledig uit handen te nemen. Hierdoor kunnen wij ons beter focussen op de business, terwijl de effectiviteit van onze communicatie wordt vergroot” aldus Jeroen Keler, Manager CRM van BMW Group Nederland.

“Het zijn interessante tijden voor de auto industrie, waarbij relevante communicatie met (geïnteresseerde) rijders een belangrijke bijdrage kan leveren aan de beleving rondom het merk. Wij zijn er trots op om een premium merk als BMW daarbij te kunnen helpen” zegt Arjan Grootenboer, Managing Director Consulting Services van 2organize.

“Een contactstrategie waarin de klant centraal staat betekent dat je de 1-op-1 dialoog aan gaat met de klant: de juiste boodschap op het juiste moment, voor elke klant individueel. Dat is de kracht van marketing automation. Selligent is blij om dit samen met 2organize voor BMW mogelijk te maken” zegt Nicolas Van Vijnckt, Business Development Manager van Selligent.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht