BoConcept kiest voor HomeByMe-oplossingen van Dassault Systèmes om de meubelkoopervaring te moderniseren

Hoe laat je als fabrikant van betaalbare premiummeubelen aan klanten zien hoe goed nieuwe meubels in hun eigen woonkamer passen? Om dit mogelijk te maken, is BoConcept een vijfjarige samenwerking aangegaan met Dassault Systèmes. Dankzij deze samenwerking kan het in 65 landen actieve bedrijf zijn klanten nu volledig nieuwe 3D-ervaringen bieden op het gebied van kamerontwerp en productconfiguratie.
HomeByMe 3D-ruimteplanner en configurator
BoConcept integreert de HomeByMe 3D-ruimteplanner en productconfigurator van Dassault Systèmes in het aankoopproces van zijn klanten. Daarmee worden de virtuele en fysieke wereld naadloos samengevoegd tot één vloeiende winkelervaring, met de nadruk op inspiratie, levensstijl, personalisatie, samenwerking, kwaliteit en efficiëntie.
Met HomeByMe speelt BoConcept in op de wensen van veeleisende klanten die zowel online als fysiek winkelen waarderen. Klanten kunnen uit een groot aantal opties kiezen om meubels volledig af te stemmen op hun eigen smaak en behoeften. Tegelijkertijd stellen zij hogere eisen aan levertijden. BoConcept is nu in staat om de ervaring en expertise van zijn ontwerpers op een meer digitale manier beschikbaar te maken. Zo kunnen consumenten hun persoonlijke woonruimte ontwerpen, wat leidt tot hogere klanttevredenheid én een stimulans voor de verkoop van BoConcept.
De HomeByMe-oplossingen omvatten een gebruiksvriendelijke 3D-kamerplanner waarmee verkopers eenvoudig en intuïtief interieurs in 3D kunnen ontwerpen. Daarnaast is er een webgebaseerde productconfigurator beschikbaar die zowel door verkopers als klanten gebruikt kan worden om kleuren, materialen en afmetingen van meubels te selecteren en aan te passen. De gekozen configuratie wordt vervolgens weergegeven als een high-definition virtual twin, waarmee klanten hun toekomstige interieur realistisch kunnen visualiseren.
Klanten kunnen bovendien in samenwerking met verkopers in een van de 300 BoConcept-winkels hun ontwerp verfijnen en de aankoop van hun gepersonaliseerde meubels afronden. Door deze nauwere samenwerking rond het ontwerp versnelt BoConcept het volledige proces tot en met de levering. Tijdrovende, handmatige verkoopprocessen worden geëlimineerd en gegevens kunnen veel efficiënter dan voorheen worden gedeeld met de toeleveringsketen.
Personalisatie, stijl en expressie
“Personalisatie, individuele stijl en expressie in huis zijn belangrijk voor onze klanten die op zoek zijn naar een sterke digitale ervaring en snelle levertijden”, zegt Søren Hansen, hoofd IT bij BoConcept. “Door samen te werken met Dassault Systèmes willen we de koopervaring van onze klanten verbeteren. Ook willen we laten zien dat we ons inzetten om flexibele interieurontwerpdiensten en maatwerkoplossingen voor onze meubels te bieden. Met de oplossingen van HomeByMe kunnen we de klantervaringen tijdens het kopen van meubels naar een hoger niveau tillen.”
“Retailers die technologie omarmen die klanten inspireert om hun droomhuis te creëren, lopen voorop in de branche”, aldus Annabel Chaussat, CEO van 3DVIA, Dassault Systèmes. “Virtuele hulpmiddelen maken nieuwe producten en diensten voor eindgebruikers mogelijk. In een tijdperk waarin 34% van de Europeanen aangeeft een configurator te willen gebruiken voor hun volgende aankoopbeslissing voor woonkamermeubels, kan BoConcept met HomeByMe inspelen op deze trend en zich positioneren als marktleider.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.