Industry Wire

Geplaatst door Boomerang Create

Boomerang Create maakt verfrissende Heineken-commercial

Amsterdam, 6 maart 2017 – Waarom smaakt Heineken zo verfrissend? Om die vraag te beantwoorden heeft Boomerang Create in samenwerking met INDG en Heineken een verfrissende techniek ingezet: een driedimensionale papieren animatie.

Het brouwen van Heineken bier is niet alleen een ambacht, het is een kunst. Deze kunst verdient een canvas. Papier is de start van vele meesterwerken en daarom is een 3D paper animation gebruikt om het verhaal van het unieke brouwproces van Heineken te vertellen. Deze nieuwe commercial ziet er daardoor niet alleen goed uit op papier, maar vooral ook op je beeldscherm.

In de video wordt uitgelegd wat het geheim van Heineken is: de unieke A-gist. We nemen een duik in het bier en gaan terug naar het jaar 1886, toen deze gist werd ontdekt. De allereerste Heineken brouwerij en het Amsterdam van 131 jaar geleden worden door middel van 3D geanimeerd papier op prachtige wijze tot leven gewekt.

Deze complexe en zeer arbeidsintensieve techniek vereiste de expertise van zowel Boomerang Create als een groot internationaal animatieteam bij INDG, onder art direction van Jordi van de Bovenkamp en Maxim Gouding. Deze inspanning resulteerde in een creatieve video die de kwaliteit uitstraalt die consumenten gewend zijn van Heineken.

Bekijk hier de video:

Heineken Netherlands | 3D paper animation from Boomerang Create on Vimeo.

Credits
Client: Heineken NL
Responsible at client: Paul Tholen, Ana Henriques
Agency: Boomerang Create
Concept: Jordi van de Bovenkamp, Eldin Fetahovic & Marco van Houwelingen
Art Direction: Jordi van de Bovenkamp (Boomerang Create) & Maxim Goudin (INDG) Production: INDG
Sound: Soundsright
Production: Aimée Rutumalessij, Benjamin Mcdiarmid

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht