Industry Wire

Geplaatst door CAYA

Brand experience studio CAYA, met focus op modern culture, gelanceerd in Amsterdam

Avantgarde Group introduceert studio gericht op wereldwijde creative and strategic brand experiences, modern culture en storytelling.

Amsterdam is een creatieve brand experience studio rijker: CAYA. Dit internationale bureau noemt zich a place where creativity, strategy, innovation and culture interplay through immersive experiences. Geen suffe conferenties dus, maar exhibitions, AR / VR mixed reality spaces, pop-ups, road shows, retail spaces en andere conceptuele ervaringen. Het bureau heeft er zelfs een eigen term voor: Magnetic Spaces. De basis is altijd storytelling die gebaseerd is op modern culture. Authenticiteit en brand purpose zijn de belangrijkste uitgangspunten. CAYA is onderdeel van de internationale Avantgarde Group, dat Amsterdam koos als vestigingsplaats vanwege z’n creatieve en multiculturele identiteit.

Het CAYA-team. Vlnr: Alexis Mardapittas, Lotte van Uum, Laurianne Spaargaren-Ruhe, Sören Börner

Internationaal team
CAYA wordt geleid door co-founder en executive creative director Alexis Mardapittas, die zes jaar onderdeel is van het team van de Avantgarde Group. Hij wordt ondersteund door co-founder Stuart Bradbury, die in bij Avantgarde in Londen managing director was. Twee nieuwe gezichten completeren het team: global growth & partnerships director Laurianne Spaargaren-Ruhe (o.a. Nomads en de Persgroep) en design director Lotte van Uum (o.a. dan pearlman Group en LIGANOVA).

Culturele relevantie
Het bureau richt zich op ‘brands in the now’ en op Gen Y en Gen Z, die zichzelf en de wereld durven te veranderen. CAYA is een acroniem voor ‘Come As You Are’, en dat is precies wat de nieuwe generaties van merken verwachten. Geen bullshit, maar ervaringen die op een authentieke manier binnenkomen bij consumenten dus. Alexis Mardapittas: “Merken die ‘in the now’ leven zijn nieuwsgierig; ze verkennen hun eigen ruimte binnen modern culture. En dat wordt ook van hen verwacht: je moet ergens voor staan in deze tijd. Als je geen standpunt inneemt, dan sta je automatisch ergens voor. ”

Magnetic Spaces
Mardapittas: “CAYA connect oprecht met Gen Y en Gen Z door met aandacht naar hen te luisteren. We maken plekken waar merken en consumenten een emotionele connectie maken. Het is een klik die ontstaat wanneer strategische inzichten, storytelling, culturele relevantie en innovatie samenkomen. Die plekken noemen we Magnetic Spaces: spaces that stick with you. Magnetic Spaces kunnen alleen ontstaan als je een diep begrip hebt van cultuur. We nodigen mensen uit in een ervaring die uiteindelijk onderdeel wordt van hun eigen verhaal, en dat is de essentie. Wie praat er over advertising? De advertising wereld. Maar wie heeft het over dingen die ze hebben meegemaakt? Iedereen.”

Talent en creativiteit van wereldklasse
Het bureau is de jongste telg van de internationale Avantgarde Group, die al agencies heeft in Brazilië, China, Dubai, Duitsland, Engeland, Oostenrijk, de Verenigde Staten en Zwitserland. Met de oprichting van CAYA doet de groep een dubbele zet, want het krijgt zo ook voet aan de grond in Nederland. Mardapittas: “We hebben Amsterdam als uitvalsbasis gekozen omdat we onze wortels willen hebben in een stad die mensen vanuit de hele de planeet aantrekt en waar talent en creativiteit van wereldklasse kunnen gedijen.”

Expertise en ervaring
CAYA maakt overigens ook grif gebruik van de expertise en ervaring van de 850 internationale werknemers van die andere agencies, die zich bezighouden met alle aspecten van marketing, van contentmarketing tot brand identity. De culturele, strategische en creatieve specialisten van CAYA zijn op hun beurt een ideale toevoeging aan Avantgarde’s portfolio.

– Einde persbericht –
Over Avantgarde Group
AVANTGARDE Group een multiplayer in de ‘experience economy’ en heeft een breed portfolio van gespecialiseerde bureaus. AVANTGARDE werd in 1985 opgericht als evenementenbureau en heeft zich ontwikkeld tot een wereldwijd actieve bedrijvengroep met 12 kantoren en meer dan 850 medewerkers. Naast brand experience agency AVANTGARDE heeft de groep gespecialiseerde bureaus zoals Slash.Digital, Trendbüro en Green Game, die een breed spectrum aan expertises en diensten aanbieden. AVANTGARDE raakt alle fysieke en digitale touchpoints in de customer journey. Met “Creating Fans” als missie staat klantloyaliteit altijd centraal.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht