BrandDeli en L’Oréal Paris integreren Snapchat succesvol in nieuwe campagne

BrandDeli en L’Oréal Paris hebben een aantoonbaar succesvolle Snapchatintegratie doorgevoerd in een campagne voor Casting Creme Gloss van L’Oréal Paris. Als onderdeel van de campagne ‘HaarVerhaal’, waarvan BrandDeli zowel het concept, de strategie als de productie verzorgde, werden eerder twee Snapchat ‘HaarVerhalen’ gedeeld door vlogster Monica Geuze. In de 24 uur dat de verhalen online stonden werd het HaarVerhaal op Snapchat 25% vaker bekeken dan de reguliere verhalen van Monica Geuze op haar Snapchatkanaal. Het tweede verhaal werd maar liefst 35% vaker bekeken. Ook de interactie tussen fans en de vlogster verhoogde aanzienlijk. Aanstaande zondag 15 november om 10 uur wordt het derde en laatste HaarVerhaal op snapchat gedeeld door Monica Geuze.
In de derde Snapchat vraagt Monica haar volgers om de juiste haarkleur voor haar te kiezen. Tijdens de 24 uur dat het verhaal op Snapchat staat, worden de kijkers van MTV, TLC, FOX en 24Kitchen opgeroepen om het HaarVerhaal te bekijken door een promo met daarin de Snapchatcode van Monica (#monicageuze). Het verhoogde bereik en de toename van interactie met de fans in de eerdere Snapchat HaarVerhalen van Monica, komt grotendeels door de inzet van deze oproeppromo’s. Daarmee is deze campagne een goed voorbeeld van hoe TV en online elkaar kunnen versterken.
Snapchat is het snelst groeiende platform onder jongeren. Om de doelgroep van L’Oréal Paris op alle mogelijke platformen, op voor hen relevante wijze, in aanraking te laten komen met de HaarVerhaal campagne ontwikkelde BrandDeli een vernieuwende campagne-toevoeging waarin Snapchat ingezet wordt. Barbara Wiegant, Product Manager Coloration L’Oréal Paris: “Na de online media inzet in de eerste en tweede fasen van de HaarVerhaal campagne, waren wij op zoek naar een platform om de derde fase van de campagne naar een hoger niveau te tillen. Snapchat leek in verband met onze doelgroep het juiste platform om in te zetten. Het is mooi om te zien dat de resultaten nu inderdaad zo positief zijn”. Het is voor het eerst dat BrandDeli Snapchat integreert in een adverteerderscampagne.
De langdurige samenwerking tussen BrandDeli en L’Oréal is mede tot stand gekomen op advies van mediabureau ZenithOptimedia.
-Einde bericht-
Over de HaarVerhaal campagne
Speciaal voor L’Oréal Paris ontwikkelde BrandDeli een concept HaarverHaal voor Casting Crème Gloss haarkleuring, waarbij een belangrijke rol is weggelegd voor beautyvlogster en influencer DJ Monica Geuze. Met een multi-channel aanpak vormen BrandDeli-zenders TLC, MTV, FOX en 24Kitchen de basis van de campagne. Makers Channel, de meest recente online aanwinst in het BrandDeli-portfolio, vormt dé online bestemming van de campagne. Bekijk alle short stories op www.haarverhaal.nl
Over BrandDeli
BrandDeli is een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking tussen Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, Spike en TLC. Daarnaast representeert BrandDeli de online video platforms WildHitz en Makers Channel. Samen zorgen deze merken voor een ongekend groot bereik. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel Spot, Online als Brand Partnerships.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.