Industry Wire

Geplaatst door SAP

Britse health- en beautyretailer Superdrug lanceert marktplaats voor opkomende en premium merken

Retailer streeft met Marketplace naar barrièrevrij platform voor innovators en bevordering diversiteit binnen de industrie

’s-Hertogenbosch, 6 april 2022 – Superdrug Marketplace is een nieuw platform waarop honderden merken, van premium tot startups, samenwerken en hun producten kunnen aanbieden. Naar verwachting gaat het platform in september van dit jaar live, met de merken die Superdrug vanaf nu tot later dit jaar aan zich weet te binden.

Het platform – aangedreven door Mirakl, leverancier van marktplaatsoplossingen – wordt naadloos geïntegreerd in de bestaande Superdrug.com-website en biedt klanten de mogelijkheid om gemakkelijk en soepel producten te kopen van zowel gevestigde merken als opkomende nieuwe verkopers.

Digitale transformatie
SAP, strategisch technologiepartner van AS Watson, bood Mirakl aan om bij te dragen aan de digitale-transformatiestrategie van Superdrug. Samen hebben de twee techbedrijven Superdrug ondersteund bij het omzetten van de businesscase naar het nieuwe marktmodel, evenals bij het ontwerp en de implementatie van het uiteindelijke platform. KPS Digital is later dit jaar verantwoordelijk voor de oplevering van het project, waaronder het stroomlijnen van de customer experience en zorgdragen dat het nieuwe platform zijn kwaliteit behoudt als de belangrijkste e-commercewebsite van Superdrug.

Detailhandelsvermelding en diversiteit
De retailer hoopt dat hun marktplaats de deelnemende merken – die niet over de infrastructuur beschikken voor een nationale detailhandelsvermelding – in staat zal stellen om met Superdrug samen te werken en hun klanten eenvoudig en snel van de mooiste beautyproducten te voorzien. Naast beautymerken heeft Superdrug ook oog voor de grootste wellnesstrends, waarbij alles van wearables tot gezondheidstests wordt overwogen. Dit helpt een verscheidenheid aan merken om alsnog een vermelding veilig te stellen.

Superdrug streeft bovendien naar het op de voorgrond brengen van luxemerken die aansluiten op de kernwaarden van zijn klanten, met een bijzondere focus op black-owned bedrijven en merken. Dit bouwt voort op de Shades of You-verplichting van de retailer voor meer diversiteit in retail. Ook vrouwelijke ondernemers en genderneutrale gezondheidsproducten zullen prioriteit krijgen.

Vooruitstrevende merken die de mogelijkheid van een detailhandelsvermelding hebben afgewezen worden eveneens door Superdrug opgeroepen contact op te nemen om over toetreding tot de marktplaats te praten.

Omnichannel-retailstrategie
Van de toegetreden merken wordt dezelfde hoge kwaliteit customer experience verwacht als die de winkeliers van Superdrug gewend zijn, ondanks dat merken, beautysalons en externe retailers onafhankelijk te werk gaan.

De lancering markeert de volgende ontwikkeling in Superdrug’s omnichannel-retailstrategie, waarbij onlangs het ‘eindeloze winkelgangpad’ werd gelanceerd. Hiermee kunnen klanten producten uit de winkel bestellen die op dat moment niet op voorraad zijn. Ook kunnen zij producten in hun lokale winkels aanschaffen van merken die zij eerder niet in de Superdrug-schappen terugzagen.

Over Superdrug
Superdrug biedt het beste in trending beautymerken, dagelijkse persoonlijke verzorging en essentiële gezondheidsproducten. Met meer dan 830 winkels in het Verenigd Koninkrijk en Ierland brengt Superdrug het beste in toegankelijke schoonheid en gezondheid naar de winkelstraat en online.

Superdrug-shoppers kunnen hun dichtstbijzijnde winkel vinden door naar de winkelzoeker op superdrug.com te gaan.

Over AS Watson Groep
AS Watson Group, opgericht in Hong Kong in 1841, is ’s werelds grootste internationale gezondheids- en schoonheidsretailer met meer dan 16.100 winkels onder 12 winkelmerken in 27 markten, met meer dan 140.000 werknemers wereldwijd. Voor het fiscale jaar 2020 boekte AS Watson Group een omzet van 20,6 miljard USD. Elk jaar bedienen we meer dan 5,9 miljard shoppers via onze O+O (Offline plus Online)-platforms, waarmee we klanten offline en online een technische winkelervaring bieden.

AS Watson Group is ook lid van het wereldberoemde multinationale conglomeraat CK Hutchison Holdings Limited, dat vier kernactiviteiten heeft: havens en aanverwante diensten, detailhandel, infrastructuur en telecommunicatie in meer dan 50 landen. Bezoek www.aswatson.com voor meer informatie.

Over Mirakl
Mirakl biedt het eerste en meest geavanceerde SaaS-platform voor zakelijke marktplaatsen. Met Mirakl kunnen organisaties in de B2B- en B2C-sectoren sneller marktplaatsen lanceren, groter worden en met vertrouwen opereren terwijl ze de stijgende klantverwachtingen overtreffen. Platforms zijn het nieuwe concurrentievoordeel in e-commerce, en ’s werelds meest vertrouwde merken kiezen voor Mirakl vanwege zijn uitgebreide oplossing van technologie, expertise en het Mirakl Connect-ecosysteem om de kracht van het platformbedrijfsmodel voor hen te ontsluiten.

Als gevolg hiervan krijgen bedrijven als ABB, Astore by AccorHotels, Best Buy Canada, Carrefour, Catch, Changi Airport, Darty, The Kroger Co., Leroy Merlin, Maisons du Monde, Metro en Toyota Material Handling de snelheid, schaal en wendbaarheid om te winnen in het veranderende eCommerce-landschap. Voor meer informatie: www.mirakl.com

Over SAP
De strategie van SAP is om elk bedrijf te helpen een intelligente onderneming te worden. Als marktleider in bedrijfssoftware helpen we bedrijven van elke grootte en in elke branche optimaal te draaien. 87 procent van de wereldwijde transactie-inkomsten verloopt via een SAP-systeem. Onze technologieën voor machine learning, Internet of Things (IoT) en geavanceerde analytics helpen klanten bij de transitie naar een intelligente onderneming. SAP geeft mensen en organisaties een diep inzicht in de bedrijfsvoering en stimuleert een manier van samenwerken waarmee ze de concurrentie voor kunnen blijven. We vereenvoudigen technologie voor bedrijven, zodat ze onze software kunnen gebruiken zoals zij dat willen – zonder verstoringen. Onze complete suite aan applicaties en diensten stelt bedrijven en publieke organisaties in 25 sectoren wereldwijd in staat om winstgevend te opereren, zich continu aan te passen en het verschil te maken. Ondersteund door een wereldwijd netwerk aan klanten, partners, werknemers en opinieleiders draagt SAP bij aan een betere wereld en een beter leven.

Kijk voor meer informatie op www.sap.com/netherlands/index.html

 

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht