Geplaatst door BT

BT en Nutreco sluiten wereldwijde overeenkomst – Skype for Business vanuit de cloud ondersteunt wereldwijde groei

BT maakt vandaag bekend een contract te hebben gesloten met Nutreco, wereldwijd toonaangevend in diervoeding en visvoer, voor het leveren van een volledige, cloudgebaseerde, Unified Communications- en Collaboration-oplossing (UCC).

BT gaat Nutreco’s telefonie, presence, Instant Messaging en conferentiemogelijkheden samenbrengen op één cloudplatform – aangeboden en afgerekend per gebruiker – voor maximaal 5.000 gebruikers wereldwijd. BT’s oplossing maakt samenwerking mogelijk via audio, video en webconferencing, waarmee Nutreco’s besluitvorming versnelt en medewerkersproductiviteit toeneemt. De wereldwijde schaal van de dienst helpt het bedrijf zijn groeiambities te realiseren in markten zoals Latijns-Amerika en Azië-Pacific.

Van de nieuwe dienst, gebaseerd op BT One Cloud Microsoft, wordt ook verwacht dat deze significante kostenbesparingen zal opleveren door internationale gesprekken te routeren via BT’s wereldwijde netwerk en het aantal e-mails en voicemails te verminderen doordat medewerkers real-time samenwerken. De nieuwe infrastructuur wordt onderbouwd door BT’s ‘One Voice SIP trunking service’. Het SIP protocol maakt kostenbesparende belroutes mogelijk, helpt kosten te verminderen door de kerninfrastructuur eenvoudiger te maken en maakt hardware-investeringen overbodig.

“BT is één van de weinige aanbieders die op wereldwijde schaal samenwerkingsdiensten kunnen leveren op basis van Microsoft’s Skype for Business, een bekende dienst die door onze gebruikers zeer gewaardeerd wordt,” aldus Henry van de Ven, CIO Nutreco. “BT’s zakelijke clouddiensten helpen ons om extra investeringen te voorkomen en zijn een goede business case vergeleken met de oude PABX wereld. BT’s technologie zal de werkomstandigheden van onze medewerkers verbeteren door real-time, wereldwijde samenwerking mogelijk te maken en daarmee de noodzaak tot reizen te verminderen. We geloven dat zij de juiste partner zijn in ons streven naar duurzame, winstgevende groei.”

Corrado Sciolla, President Europe en Global Telecom Markets, BT Global Services: “Wij kijken uit naar de samenwerking en het ondersteunen van Nutreco’s wereldwijde groeiplannen door productievere en betere samenwerking tussen hun medewerkers mogelijk te maken. De cloudoplossing die we bij Nutreco implementeren is ontworpen om de klantervaring kosteneffectief te verbeteren. Dit doen we door de beste samenwerkingsdiensten samen te brengen in de cloud – die van onszelf en die van gerenommeerde partners. Dit is volledig in lijn met onze ‘Cloud of Clouds’ visie, die erop gericht is grote organisaties in staat te stellen om zich gemakkelijk en veilig te verbinden met de applicaties en data die ze nodig hebben, waar ze ook gehost zijn.”

BT’s technologische visie: de ‘Cloud of Clouds’
De cloud creëert keuzes als nooit tevoren. Door die keuzes te doorgronden komt het vertrouwen en het vermogen om veranderingen te realiseren en de dingen te doen die er echt toe doen: sneller marketen en innoveren, de kosten laag en klanten tevreden houden.

BT’s ‘Cloud of Clouds’ visie gaat over het in staat stellen van klanten om zich gemakkelijk en veilig te verbinden met de applicaties en data die ze nodig hebben, ongeacht waar ze gehost of gevestigd zijn.

Als cloud service integrator helpen we klanten zich met zekerheid en succes te bewegen langs hun cloud-route, waarbij complexiteit, risico’s en kosten geminimaliseerd worden; om hen diverse routes te bieden die voor hun organisatie werken, zo dat het de resultaten oplevert die ze nodig hebben.

We beheren het totale proces van netwerk tot cloud, onderhandelen met derde partijen, leveren prestaties, veiligheid en vereenvoudigen de kosten, allemaal onder één enkele Service Level Agreement.

Over BT
BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld.
BT is één van ’s werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vijf divisies: BT Global Services, BT Business, BT Consumer, BT Wholesale en Openreach.

In het boekjaar dat eindigde op 31 maart 2015, rapporteerde BT Group een omzet van 17.979 miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 2.645 miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek voor meer informatie over BT: www.btplc.com.

Over NutrecoNutreco heeft een leidende positie in de wereld van diervoeding en visvoer. Onze geavanceerde voeroplossingen zijn de basis voor het voedsel van miljoenen consumenten over de hele wereld. Kwaliteit, innovatie en duurzaamheid zijn verweven in onze bedrijfscultuur, van onderzoek en inkoop van grondstoffen tot producten en diensten voor landbouw en aquacultuur. Met 100 jaar historie beschikt Nutreco over veel ervaring en expertise om verder te bouwen aan zijn toekomst. Bij Nutreco werken circa 11.000 medewerkers in 35 landen. Nutreco is met twee merken wereldwijd actief. Samen verkopen Skretting (visvoer) en Trouw Nutrition (diervoeding) hun producten in meer dan 90 landen.Nutreco is volledig eigendom van SHV Holdings N.V., een internationaal familiebedrijf met een netto-omzet van €14,9 miljard in 2014.

Bezoek voor meer informatie over Nutreco: http://www.nutreco.com