Industry Wire

Geplaatst door VICE Media Benelux

Bud en VICE laten zien hoe het nachtleven zichzelf opnieuw uitvindt tijdens de COVID-19 crisis

In ‘Bud Night Walks’ laten ambassadeurs uit de culturele sector zien hoe hun favoriete plekken uit het Amsterdamse en Rotterdamse nachtleven zichzelf, in verband met de COVID-19 maatregelen, opnieuw hebben uitgevonden. BUD X, het culturele platform van Bud, en VICE+, de mediatak van VICE, laten zien hoe ondernemers uit de stedelijke culturele sector hun formules ombouwen en daarmee tot creatieve oplossingen voor de COVID-19 restricties komen.

Sinds afgelopen maart ligt het nachtleven in Nederland volledig stil. Hierdoor zijn clubs, culturele instanties en horeca gedwongen om zichzelf opnieuw uit te vinden en concepten te bedenken die binnen de COVID-19 restricties uitvoerbaar zijn. Met de ‘Bud Night Walks’ bieden Bud en VICE een podium aan de positieve verhalen van het nachtleven door te laten zien dat deze verandering ook nieuwe kansen met zich meebrengt. Waar bijvoorbeeld eerst de dansvloer de hele nacht vol stond met feestgangers, is deze nu de hele dag bezet door hometrainers en fanatieke sporters die op gepaste afstand een feestje op de fiets bouwen.

In de video’s neemt een gevestigde naam uit het het lokale nachtleven de kijker mee langs meerdere clubs in hun stad en vraagt de mensen achter deze plekken hoe zij het moment hebben aangegrepen om iets nieuws te bedenken. Zo wordt in de eerste aflevering de voormalige nachtburgemeester van Amsterdam, Shamiro van der Geld, gevolgd terwijl hij Lovelee, Sexyland en Marktkantine bezoekt.

De video’s zijn onderdeel van een bredere samenwerking tussen Bud en VICE+ waarbij ook drie visuele artiesten een podium krijgen. Deze artiesten, Floor Rehbach, Lizer van Hattem en Mariah Birsak, maken een kunstwerk voor hun favoriete club en schenken deze vervolgens als ode aan het nachtleven. Van deze kunstwerken worden ansichtkaarten verkocht waarbij 50% van de opbrengst naar de artiest gaat en 50% naar de ‘De Nacht Wacht’, een stichting die zich inzet voor het nachtleven van  Nederland.

Jasper Vierboom, Creative Director bij VICE+ zegt: “Wij geloven net als Bud ontzettend in de kracht van jonge mensen om de wereld te veranderen. Wij zijn dan ook trots dat wij kunnen samenwerken met een merk dat zich net als ons inzet om jonge creatievelingen te inspireren in een moeilijke tijd als deze. Daarnaast is VICE onlosmakelijk verbonden met het nachtleven en de culturele sector en vinden wij het ontzettend belangrijk om hen te steunen.”

Caroline Klaassen, Senior Brand Manager Bud voegt daaraan toe: “Het nachtleven verdient het om gehoord en gezien te worden. Bij Bud willen wij juist in deze ingewikkelde tijd de culturele sector en het nachtleven een hart onder de riem steken. Daarnaast blijven wij ons inzetten, samen met VICE, om ambitieuze jonge mensen een platform te bieden en te inspireren om mooie momenten te creëren, waar en wanneer dan ook.”

Bekijk de Amsterdam Night Walk video hier https://www.vice.com/nl/partners/budx/amsterdam-night-walk?

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht