Industry Wire

Geplaatst door Nedap

Calzedonia Group selecteert Nedap voor wereldwijde EAS-uitrol

De Italiaanse modeketen Calzedonia Group heeft Nedap geselecteerd als leverancier voor beveiligingsoplossingen, zoals systemen voor elektronische artikelbeveiliging (EAS), videosurveillance en inbraakdetectiesystemen. Het meerjarige contract omvat de levering en installatie van RF EAS-hardware en beveiligingsetiketten voor diefstalpreventie. Als eerste stap worden EAS-systemen uitgerold in ongeveer 50 Tezenis- en Intimissimi-winkels. Calzedonia heeft wereldwijd circa 4000 winkels in 40 landen, en de eerste installaties werden al in het laatste kwartaal van 2015 voltooid.

Minder verliezen en klaar voor de toekomst
Na verschillende EAS-leveranciers uitgebreid te hebben getest, koos Calzedonia uiteindelijk voor de EAS-oplossing van Nedap wegens de betrouwbare detectieprestaties, makkelijke verbindingsmogelijkheden en het toekomstbestendige RFID-upgradetraject waardoor het in de toekomst eenvoudig en tegen minimale kosten mogelijk is om over te stappen op RFID-technologie. De systemen van Nedap geven bovendien realtime inzicht in de systeem- en winkelprestaties voor een optimale bewaking en benchmarking.
De verantwoordelijke Global Risk, Security & Compliance Manager van Calzedonia vertelt: “Als snelgroeiend bedrijf waren we op zoek naar een wereldwijde partner die overal dezelfde hoge kwaliteit en serviceniveaus kan bieden. We zijn onder de indruk van de manier waarop Nedap de verliezen in onze testwinkels op proactieve wijze omlaag kreeg en we hebben er alle vertrouwen in dat de EAS-uitrol naar onze overige locaties een positief effect zal hebben op onze winstgevendheid.”

Wereldwijd partnerschap
Calzedonia heeft momenteel winkels in heel Europa en diverse winkels in Azië en Zuid-Amerika. Daarnaast heeft de retailer onlangs bekend gemaakt ook te willen uitbreiden naar de Verenigde Staten. Volgens Rob Schuurman, Managing Director bij Nedap Retail: “Wij zijn trots dat Calzedonia voor ons heeft gekozen en kijken ernaar uit de Calzedonia-merken te ondersteunen bij hun wereldwijde uitbreidingsplannen door de effectiefste en meest klantvriendelijke beveiliging voor hun artikelen te bieden. In 2016 richten we ons op een efficiënte en snelle implementatie via ons wereldwijde partnernetwerk.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht