Geplaatst door CGI

CGI lanceert Spoofy in Nederland: een spel dat scholieren helpt zichzelf te beschermen tegen de gevaren van het internet

Rotterdam, 4 juli 2022 – Basisschoolleerlingen in Nederland kunnen vanaf vandaag een nieuw spel downloaden dat hen leert hoe ze zichzelf kunnen beschermen tegen bijvoorbeeld online pesten en online oplichting. Het spel, Spoofy genaamd, kan gratis worden gedownload en leert kinderen op een leuke en interactieve manier basisvaardigheden over digitale veiligheid, zoals het gebruik van sterke wachtwoorden, privacy en veilig surfen. Spoofy is ontwikkeld door CGI en is momenteel beschikbaar in 5 talen en 3 landen (Finland, Estland en Litouwen).

De meeste kinderen krijgen hun eerste smartphone in de bovenbouw van de basisschool. CGI heeft Spoofy speciaal ontwikkeld voor deze leeftijd, waarop kinderen zelfstandig en veilig leren gebruik te maken van het internet. Spoofy is gratis en kan op smartphones, tablets en online worden gespeeld. Het spel helpt ze digitale veiligheidsbedreigingen te herkennen en hoe ze zich daartegen kunnen beschermen. In Spoofy is de speler een alledaagse superheld, die zijn vrienden en familie helpt om te gaan met de gevaren die ze tegenkomen in de cyberwereld.

Spoofy werd in 2019 gekozen als winnaar van CGI’s wereldwijde programma ‘Dream Connectors’ in Finland. Dream Connectors biedt collega’s wereldwijd de mogelijkheid ideeën in te dienen met als doel de samenleving waarin we wonen en werken te verbeteren. De winnende projecten worden door CGI gesponsord. Ongeveer tachtig kinderen van verschillende scholen kregen de kans om deel te nemen aan vier workshops en inspraak te hebben in het ontwerp en de uitvoering van het spel. Meer dan honderd kinderen met hun ouders en leerkrachten namen deel aan de testfase van het spel.

Dirk de Groot, President SBU Northwest & Central-East Europe: “We zijn als CGI team trots dat we Spoofy nu ook in Nederland lanceren. Kinderen zijn belangrijke internetgebruikers. Wij willen ervoor zorgen dat zij vanaf de basisschool op een veilige manier het internet leren gebruiken. Door middel van het spel brengen we kinderen de juiste digitale vaardigheden bij, om ze bewust te maken van onveilige situaties als ze online zijn.”

Collega’s van CGI zullen op scholen workshops geven aan kinderen en leerkrachten. Bovendien zijn er op de CGI website instructies beschikbaar voor ouders en leerkrachten, met extra informatie en tips om kinderen te ondersteunen bij het spelen van Spoofy. Doel van de workshops is dat ouders en leerkrachten kinderen kunnen helpen het spel te spelen en bewust te worden van cybergevaren.

Spoofy kan worden gedownload via de Google Play Store of App Store. En kan gratis worden gespeeld via de Spoofy website. Het gratis ondersteunende materiaal voor leerkrachten en ouders vind u op de Spoofy pagina van CGI.

OVER CGI

CGI, opgericht in 1976, is één van de grootste onafhankelijke zakelijke en ICT-dienstverleners ter wereld. Met 84.000 consultants en professionals wereldwijd levert CGI een volledig portfolio, van strategische IT en business consulting tot systeemintegratie, managed IT en business process services en oplossingen. CGI werkt lokaal nauw samen met haar klanten en vult dit aan met haar wereldwijde distributienetwerk, waarmee zij haar klanten helpt hun resultaten te versnellen en te digitaliseren. De gerapporteerde omzet van CGI is over het fiscale jaar 2021 C$12.13 miljard. CGI-aandelen zijn genoteerd aan de TSX (GIB.A) en de NYSE (GIB). Website: www.cgi.com/nl.