Geplaatst door Channel Factory

Channel Factory ontvangt COPPA-gecertificeerd kidSAFE-certificaat

Amsterdam, 14 september 2021 – Technologie- en dataplatform Channel Factory is het eerste bedrijf in Nederland dat het COPPA-gecertificeerde kidSAFE-certificaat toegekend heeft gekregen. Het kidSAFE-certificaat is een internationaal, onafhankelijk veiligheidskeurmerk dat exclusief wordt toegekend aan kindvriendelijke websites en technologieën. Dankzij dit keurmerk kunnen consumenten op websites en bij reclame-uitingen in één oogopslag zien of bedrijven persoonsgegevens zorgvuldig en veilig gebruiken voor reclamedoeleinden.

Adverteren op YouTube
De toekenning van het certificaat is goed nieuws voor merken die op YouTube adverteren. Kindermerken als Lego en Spin Masters reageren dan ook verheugd op de toekenning. Spin Masters: “Het spreekt voor zich dat wij als leider in kinderamusement het beschermen van onze doelgroep als topprioriteit hebben. Om die reden werken wij ook alleen met partners en technologieën die de veiligheid en privacy van kinderen kunnen garanderen. Het keurmerk geeft ons nu nog meer zekerheid dat wij in onze samenwerking met Channel Factory voldoen aan alle internationale wet- en regelgeving en Google-richtlijnen.”

Opvallende timing
Dat de certificering bekend wordt gemaakt in een periode waarin steeds meer rechtszaken worden aangespannen voor het schenden van de privacy van Nederlandse kinderen is volgens Nick Beentjes, Managing Director Channel Factory Benelux niet bewust.

Beentjes: “De accreditatie is in handen van de Amerikaanse Federal Trade Commission, dus je kunt je voorstellen dat dit een langdurig project is geweest. Al bij de lancering van ons ‘Conscious Project’ enkele maanden geleden maakten we bekend dat het onze missie is om een veiliger video-ecosysteem te creëren. De toekenning van dit certificaat is een belangrijk moment in dit proces. Het bevestigt dat wij wereldwijd een van de weinige bedrijven zijn die adverteerders kunnen garanderen dat ze brandsafe op YouTube kunnen adverteren. Dat we hiermee de veiligheid en privacy van kinderen nog beter kunnen beschermen is natuurlijk iets waar we heel trots op zijn.”
——-

About Channel Factory
Channel Factory is the world leader in YouTube brand suitability, content alignment and ad performance. By harnessing a proprietary platform that leverages the deepest YouTube dataset in the industry, Channel Factory has implemented advanced brand suitability, customized content targeting and maximum performance for over three hundred of the Fortune 500. Channel Factory has offices in Los Angeles, San Francisco, Chicago, New York, Detroit, London, Sweden, Hong Kong, Sydney and Amsterdam. For more info: https://channelfactory.com/
——-