Industry Wire

Geplaatst door Table Duck

Chatbot als alternatief voor de bestelzuil in restaurants

Denk je erover om een bestelzuil zoals bij de McDonalds te kopen voor jouw horecazaak? Een bestelzuil in een horecazaak verhoogt de omzet doordat gasten sneller en gemakkelijker kunnen bestellen en betalen. McDonalds is een van de eerste restaurants geweest in Nederland dat de bestelzuil heeft geïntroduceerd en ze boeken goede resultaten met een bestelzuil

Echter, voordat je een bestelzuil gaat kopen voor jouw horecazaak, zijn er wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Allereerst heb je de kosten voor een bestelzuil. Een bestelzuil in jouw horecazaak kost al gauw enkele duizenden euro’s. Naast de kosten van een bestelzuil als je een bestelzuil koopt, is dat de bestelzuil ook ruimte in beslag neemt. Een bestelzuil neemt al gauw een vierkante meter in beslag in jouw horecazaak. Ook moet je rekening houden met een eventuele rij mensen die staan te wachten om gebruik te maken van de bestelzuil.

Alternatief voor een bestelzuil in jouw horecazaak?
Er is ook een alternatief voor een bestelzuil kopen in jouw horecazaak, namelijk een bestel chatbot. Gasten kunnen via Facebook Messenger of WhatsApp en via hun eigen telefoon een bestelling te plaatsen.

Waar McDonalds als een van de eerste was met een bestelzuil, zijn er nu al Amerikaanse fastfoodketens bezig met het gebruik van chatbots. Deze fastfoodketens boeken zeer goede resultaten, soms wel betere resultaten dan een bestelzuil.
Het voordeel is dat je geen hoge investeringskosten hebt omdat je geen bestelzuil hoeft te kopen. Je maakt immers gebruik van de smartphone van jouw gasten. Daarnaast kun je gemakkelijke promotionele berichten terugsturen, ook nadat een gast zijn of haar bestelling heeft geplaatst. Zo kun je jouw gasten meer binden aan jouw horecazaak en heb je een mogelijkheid om meer te verkopen.
Daarnaast neemt een chatbot geen ruimte in beslag in jouw horecazaak, iets wat een bestelzuil wel doet natuurlijk.

Inmiddels worden chatbots bij meerdere restaurants in Nederland ingezet voor zowel tafelservice, bezorging of voor afhaalbestellingen.

Wil je meer informatie over een bestelzuil of juist een horeca bestel chatbot? Neem dan contact op met info@tableduck.com

Robbert Bregman – Co-Founder bij Table Duck |Chatbots om sneller te bestellen in de horeca en op terras

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht