Geplaatst door CheerIoT

CheerIoT introduceert tijdens MWC ’19 in Barcelona wereldwijde IoT connectiviteit voor 14,8 cent per maand

IoT connectivity provider CheerIoT kondigt een shared IoT-databundel aan. CheerIoT hanteert eenmalige kosten van € 8,90 voor 300 MB aan deelbare data. Dit datategoed is 5 jaar geldig en biedt connectiviteit in 72 landen wereldwijd via meerdere operators per land. Naast de simkaart zelf, is ook een volledig IoT management platform bij deze prijs inbegrepen.

CheerIoT simkaarten zijn speciaal ontworpen voor IoT-initatieven zoals fleet management, smart city, connected cars, smart meters en wearables. Gebaseerd op een maandelijks verbruik van 5 MB per simkaart zijn de kosten per simkaart lager dan € 0,15 per maand. Extra data, landen en netwerken zijn beschikbaar via een additioneel prepaid tegoed, met een MB tarief vanaf € 0,02. De nieuwe propositie wordt gelanceerd op het Mobile World Congress 2019 in Barcelona, dat wordt gehouden van 25 tot en met 28 februari.

Bij de eenmalige prijs is standaard het CheerIoT Cloud Platform inbegrepen. Hiermee kunnen klanten realtime de connectiviteit en simkaarten beheren. Binnen het platform kan men ook gebruik maken van een IoT ontwikkelmodule waarmee klanten zelf IoT-applicaties kunnen ontwikkelen. CheerIoT’s platform biedt gebruikers een complete toolbox, gebaseerd op mobiele connectiviteit en LoraWAN. Alle functionaliteiten zijn ook beschikbaar via API’s, waarmee ze geïntegreerd kunnen worden met eigen systemen. Met het Cloud Platform kan de klant tevens een VPN of eigen APN opzetten tussen de CheerIoT SIM-kaart en het eigen datacenter.

Om klanten wereldwijd kosteloos te laten kennismaken met CheerIoT connectiviteit en het cloud platform, worden via de website www.cheeriot.com gratis test simkaarten aangeboden. Na de testperiode kunnen klanten eenvoudig SIM-kaarten bestellen via de webshop.

Over CheerIoT
CheerIoT is onderdeel van Simfony, een Nederlandse MVNE die Immediate IoT Infrastructure oplossingen biedt aan mobiele operators, service providers en grote organisaties wereldwijd. Hiermee stellen zij hen in staat om te profiteren van de groeiende IoT markt. www.cheeriot.com