Industry Wire

Geplaatst door Cheil Benelux

Cheil Benelux benoemt creatieve directie

Cheil Benelux heeft zich versterkt met een nieuwe creatieve directie: Tim de Waard en Daniel Samama zijn aangesteld om de creatieve vloer te gaan leiden en de creatieve ambities van het bureau te verwezenlijken.

De Waard en Samama waren de afgelopen vier jaar actief als freelance creatief team onder de naam Tim & Daan, met opvallend werk voor klanten als IDFA en Philips. Daarvoor werkten ze bij FHV BBDO, JWT en N=5.

Het duo over de stap naar het bureau:

‘Cheil is een bureau in transitie en een echte hidden gem. Gepokt en gemazeld wat betreft digital, tech en retail en met enorme mogelijkheden om verder uit te bouwen op creatie. Een gouden combinatie voor merken en organisaties. Met de energie van een nieuwe generatie makers binnen het bureau en ook nog één van de meest ambitieuze bureaudirecteuren van Nederland, zijn we er klaar voor om de status quo te challengen.’

Tim van der Sijde (33), zelf net begonnen als Managing Director bij Cheil trok het duo aan:

‘We zijn een bureau van makers, met de poten in de klei, zonder bestuurlijke ego’s en rompslomp. Daar passen deze mannen goed in. Creatieven van deze tijd, die het bureau over de hele breedte naar een hoger creatief plan kunnen brengen en met een hoop verschillende doelgroepen connectie weten te maken. Ze passen precies bij de nieuwe richting die Cheil is ingeslagen.’

Over Cheil Benelux

Cheil Benelux is een bureau dat graag opereert op het snijvlak van advertising, digital, technologie en retail. Opgericht in 1973, is het van oorsprong Zuid-Koreaanse netwerk met 53 vestigingen over de hele wereld actief. Cheil Benelux heeft zich ontwikkeld tot een creatief full-service bureau met creatieve campagnes voor onder andere Samsung en de overheid.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht