Geplaatst door Thuiswinkel.org

CIRCO circular business design track: E-commerce verpakkingen en retourlogistiek

Op 1 juni start er een CIRCO track rondom circulaire business modellen en design strategieën voor de e-commerce sector. CIRCO biedt in samenwerking met NRK, KIDV en Thuiswinkel.org, een driedaagse (online) workshop aan om bedrijven op weg te helpen en kennis op te doen van circulair ondernemen en circulair design. Samen met een inspirerende groep deelnemers worden nieuwe kansen ontdekt en wordt circulaire business in gang gezet.

Driedaagse workshop track

Tijdens de CIRCO track word je op weg geholpen in een gefaciliteerd design proces, met kennis, instrumenten en interactie met andere bedrijven en ontwerpers. Na afloop heb je zowel een lange termijn visie ontwikkeld, als een concreet plan om morgen mee te beginnen.

• Dag 1 Initiate Workshop; Tijdens deze eerste dag duik je in de uitgangs- punten van de circulaire economie. We analyseren de huidige lineaire waardeketen. En we gaan op zoek naar waardevernietiging en circulaire kansen.
  • Dag 2 Ideate Workshop; In de tweede sessie gaan we gericht aan de slag met de circulaire business modellen en design strategieën. De kansen uit de voorgaande workshop worden samen met de ketenpartners opgepakt en verder verkend.
  • Dag 3 Implement Workshop; Tijdens de laatste workshop maken we de stap naar realisatie. We kijken daarbij naar technische en commerciële haalbaarheid van de resultaten van de vorige workshop, de gevolgen hiervan voor bedrijfsvoering en de circulaire impact. Tevens leer je om te gaan met barrières.

Voor wie?

Deze track wordt georganiseerd voor: E-commerce bedrijven, verpakkingsleveranciers en producenten, logistieke dienstverleners, producenten / merkeigenaren, reparatiebedrijven en (deel)platforms.

Investering

• Per bedrijf wordt een bijdrage van € 1.000,- gevraagd. Voor dit bedrag kunnen 2 personen, 3 workshopdagen volgen.
  • Feitelijke kosten zijn € 2.000. Deze korting wordt mogelijk gemaakt door het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
  • Aantal deelnemers: Maximaal 10 bedrijven (2 personen per bedrijf).