Geplaatst door Cisco

Cisco maakt resultaten eerste kwartaal boekjaar 2013 bekend

Amsterdam, 14 november 2012 – Cisco heeft de resultaten bekend gemaakt over het eerste kwartaal van boekjaar 2013, dat op 27 oktober 2012 werd afgesloten. In het eerste kwartaal heeft Cisco een netto omzet behaald van $11,9 miljard. De nettowinst (op basis van GAAP) bedroeg $2,1 miljard, ofwel $0,39 per aandeel. Op basis van non-GAAP was de nettowinst $2,6 miljard, ofwel $0,48 per aandeel.

“We hebben in het eerste kwartaal recordresultaten behaald, met een omzetgroei van 6 procent en een sterke toename in de winst per aandeel. Dit laat zien dat onze visie en onze strategie werken”, zegt John Chambers, Cisco CEO en Chairman. “We onderscheiden ons in de markt dankzij onze innovaties, operationele discipline en het feit dat we ons als onderneming voortdurend blijven ontwikkelen.”

Chambers vervolgt: “Cisco bevindt zich in het middelpunt van de belangrijkste ontwikkelingen in de markt – cloud, mobility en video – maar toch denken we dat de belangrijkste verandering nog voor ons ligt: het ‘Internet of Everything’. Cisco is in staat om de informatie die via netwerken wordt getransporteerd te transformeren in nieuwe mogelijkheden en rijkere belevingen. Het Internet of Everything zal ongekende mogelijkheden creëren voor bedrijven, mensen en landen. En Cisco is klaar om deze evolutie te leiden en kansen optimaal te benutten.”

GAAP resultaten
Q1 2013 Q1 2012 vs. Q1 2012
Netto omzet $11,9 miljard $11,3 miljard 5,5%
Nettowinst $2,1 miljard $1,8 miljard 17,7%
Winst per aandeel $0,39 $0,33 18,2%

Non-GAAP resultaten
Q1 2013 Q1 2012 vs. Q1 2012
Nettowinst $2,6 miljard $2,3 miljard 10,6%
Winst per aandeel $0,48 $0,43 11,6%

Contanten, cash equivalenten, en investeringen
• De cashflow uit operaties bedroeg in het eerst kwartaal van boekjaar 2013 $2,5 miljard, vergeleken met $2,3 miljard in het eerste kwartaal van boekjaar 2012, en vergeleken met $3,1 miljard in het vorige kwartaal.
• De waarde van contanten, cash equivalenten en investeringen bedroeg aan het eind van eind van het eerste kwartaal van boekjaar 2013 $45,0 miljard, vergeleken met $48,7 miljard aan het eind van het vorige kwartaal.

Dividenden en programma’s voor het terugkopen van aandelen
Tijdens het eerste kwartaal van boekjaar 2013:
• is ongeveer $1,0 miljard in contanten gebruikt voor het uitkeren van dividenden en voor het terugkopen van aandelen.
• keerde Cisco een dividend uit van $0,14 per aandeel, ofwel $744 miljoen.
• kocht Cisco 15 miljoen aandelen terug tegen een gemiddelde prijs van $16,44 per aandeel, voor een totaal aankoopbedrag van $253 miljoen. Per 27 oktober 2012 had Cisco sinds de start van het terugkoopprogramma voor aandelen in totaal 3,8 miljard aandelen teruggekocht tegen een gemiddelde prijs van $20,34 per aandeel, voor een totaal aankoopbedrag van ongeveer $76,4 miljard. Het resterende bedrag dat is geautoriseerd voor het terugkopen van aandelen in het kader van dit programma bedraagt ongeveer $5,6 miljard, zonder vaste einddatum.

Belangrijke wereldwijde hoogtepunten
• Cisco voltooide de overname af van NDS Group Ltd., een vooraanstaand leverancier van videosoftware en contentbeveiligingsoplossingen die service providers en mediabedrijven in staat stellen om veilig en rendabel nieuwe videobelevingen aan te bieden.
• Cisco en NBC Olympics hebben tijdens de Olympische Spelen in Londen persoonlijke, interactieve, multiscreen-belevingen mogelijk gemaakt voor gebruikers op diverse locaties, met behulp van Cisco Videoscape.
• Cisco en Citrix hebben een aanzienlijke uitbreiding van hun succesvolle virtualisatiepartnerschap aangekondigd op drie strategische gebieden: cloud networking, cloud orchestration en mobiele werkenstijlen.
• Cisco en EMC hebben aangekondigd verder samen te werken om de IT-transformatie te versnellen, door klanten meer keuze en flexibiliteit te bieden via ‘drie wegen naar de cloud’: op maat ontworpen infrastructuur, gevalideerde referentiearchitecturen en vooraf geïntegreerde, geconvergeerde infrastructuur.

Cisco innovaties
• Cisco heeft een uitgebreid en verbeterd portfolio voor het aanbieden van content geïntroduceerd, onder de merknaam Cisco Videoscape Distribution Suite.
• Cisco heeft een reeks nieuwe beveiligingsoplossingen geïntroduceerd, ontworpen om datacenters te beveiligen tegen de dreigingen die zij tegenkomen bij de transitie naar meer geconsolideerde en gevirtualiseerde omgevingen, terwijl bedrijven ook worden geholpen om beter te profiteren van nieuwe cloudmodellen.
• Cisco heeft nieuwe, flexibele core-netwerkmogelijkheden aangekondigd, die service providers helpen om op rendabele wijze omzet genererende diensten te lanceren en te schalen, binnen minuten in plaats van maanden.
• Cisco heeft een nieuwe Unified Access-oplossing geïntroduceerd, een zeer veilige netwerkinfrastructuur die gebaseerd is op één bron voor bedrijfsbeleid en één beheeroplossing voor het hele netwerk. Zo zijn organisaties in staat om sneller te reageren op nieuwe zakelijke kansen, terwijl snel veranderende netwerkbehoeften beter beheerd kunnen worden.
• Cisco heeft een complete reeks oplossingen voor het SAP HANA-platform geïntroduceerd, gebaseerd op het Cisco Unified Computing System. Hiermee kunnen klanten al binnen enkele seconden al profiteren van de voordelen van real-time gegevensanalyse en data warehousing, in plaats van binnen uren.
• Cisco heeft uitbreidingen van zijn collaboration portfolio onthuld, die worden aangeboden via publieke, private of hybride cloudmodellen.

Klik hier voor het volledige, Engelstalige bericht: http://newsroom.cisco.com/press-release-content?type=webcontent&articleId=1104486