CitizenM lanceert contactloze hotelervaring

Amsterdam, 17 augustus 2020 – Het afgelopen jaar werkten citizenM en Triple gezamenlijk aan de implementatie van de nieuwe digitale strategie. Een belangrijk onderdeel van deze strategie is de contactloze hotelervaring en nu zelfs belangrijker dan ooit. Door de huidige pandemie hechten reizigers meer belang aan gezondheid en veiligheid. Met de nieuwe app en de contactloze ervaring kunnen de hotelgasten van citizenM tijdens het verblijf extra vertrouwen op hun welzijn.
In de nieuwe citizenM app kunnen gasten een keycard aanmaken. Het fysiek scannen van het paspoort bij een kiosk of balie is vanaf nu niet meer nodig, waardoor er geen vorming van rijen is.n. Zodra gasten inchecken bij een citizenM-hotel kunnen ze hun smartphone gebruiken voor alles. Via hun eigen smartphone kunnen ze eten en drinken bestellen, de beleving van de kamer te controleren (o.a. licht, temperatuur en vitrage) en uitchecken wanneer ze klaar zijn met hun verblijf.
citizenM staat bekend om haar innovatieve karakter en schudde 10 jaar geleden de hospitality industrie op met hun smart rooms, modulaire indeling en super vriendelijke personeel (citizenM ambassadors). Tijdens de pandemie heeft citizenM haar innovatieve karakter wederom bewezen door slimme technologie verder te ontwikkelen en hiermee een nieuwe norm te zetten voor de hotelindustrie. Nergens anders kan je je verblijf alleen met de smartphone regelen en volledig ontzorgd worden. Door het gebruik van de smartphone kent citizenM haar gasten goed en kan een volgende keer rekening houden met de persoonlijke voorkeuren van haar gasten.
Triple en citizenM werken al enkele jaren samen, waarin Triple in de eerste jaren van de samenwerking zich focuste op het gebied van Technical Operations en Hosting van de belangrijkste platformen van citizenM. Sinds 2018 ondersteunt Triple de tech-savvy hotelketen ook op het gebied van concepting, design en development. Wapenfeit is de chatbot die aan de services van citizenM zijn toegevoegd om de digitale klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.
“Door de pioniersmentaliteit aan beide zijden klikte het gelijk, we zien citizenM als de disruptor van de hospitality industrie. Ze hebben een stevig fundament wat zich uit in digitale volwassenheid. Dit betekende voor ons dat we meteen aan de slag konden gaan met de leuke en uitdagende dingen. Het creëren van een contactloze hotelervaring is hier slechts een voorbeeld van”, zegt Ben van der Burg, Commercieel Directeur bij Triple.
De nieuwe citizenM app bevat, naast de randvoorwaardelijke functionaliteiten zoals het beheren van boekingen, bovendien een speelse interface waar de lichten, gordijnen en temperatuur in de kamer mee bediend kunnen worden. Verder laat de citizenM app de gebruiker de beste plekjes in de stad zien met citizenM’s curated experiences.
Casper Overbeek, Directeur Customer Experience & Digital bij citizenM: “citizenM belooft smart luxury. Dit betekent ultiem gemak, een unieke en authentieke gastvrijheid en in alles oog voor design en comfort. Door Corona is daar de vraag naar een contactloos verblijf bijgekomen. De app maakt dit allemaal mogelijk. En Triple heeft laten zien dat ze erg goed mee kunnen denken en verder kunnen bouwen op basis van onze visie. Het allerbelangrijkste is de human-first kern van het merk. Technologie wordt altijd ingezet om ruimte te maken voor meer menselijke interactie in hotels, en nooit om deze te vervangen.”
##
Over Triple
Triple is een digitaal bureau uit Alkmaar dat hosting, development, design en strategie werkzaamheden verricht voor grote klanten als citizenM, VodafoneZiggo, Heineken, Max Verstappen en Talpa. Deze kennis van technologie, de onbevangenheid en het uitgebreide netwerk stelt Triple in staat om nieuwe ontwikkelingen eerder te ontdekken dat de meeste andere bedrijven. Dit geeft ons de mogelijkheid om slimme en vernieuwende, maar toch simpele innovatieve oplossingen te ontwikkelen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.