Industry Wire

Geplaatst door Clarity Commerce Solutions

Clarity Commerce introduceert nieuwste versie van ClarityLive for Amusement Parks

Attractieparken vormen een van de meest complexe multi-format verkoopomgevingen voor wie het een belangrijke vereiste is dat het systeem zaken als ticketing, merchandising en horeca kan afhandelen. De laatste jaren wordt tevens het online verkopen steeds belangrijker. Ook de relatie met klanten is anders: bezoekers komen onregelmatig, maar beleven tijdens hun bezoek een intensieve ervaring. De software moet dan ook toegerust zijn om maximale omzet uit een bezoek te halen en bijvoorbeeld aanbiedingen te doen voor een volgend bezoek. Bovendien is snelle en betrouwbare toegang voor verschillende toegangsgroepen (gezinnen, kleine kinderen, rolstoelen, abonnementshouders, senioren) van groot belang binnen deze sector. De mogelijkheid om vooraf online tickets te kunnen reserveren voorkomt lange wachtrijen aan de kassa’s.

De uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van afrekenoplossingen binnen de unieke omgeving van attractieparken was voor Clarity reden om verschillende applicaties uit het bestaande productportfolio te combineren tot een nieuwe oplossing. De basis van ClarityLive for Amusement Parks bestaat uit de modules Ticketing, Retail en Hospitality. Dankzij de sterke integratie tussen de verschillende modules is het mogelijk om naar behoefte stapsgewijs uit te breiden. Bijvoorbeeld cashless, verkoop e-cadeaukaarten, seizoenspassen en diverse abonnementen. Er is zelfs een koppeling mogelijke met het Property Management Systeem voor het boeken van vergaderzalen of hotelkamers indien een park hierover beschikt. Of met de Clarity golf- en spamodules.

Michel de Beer, General Manager EMEA bij Clarity Commerce Solutions: “Inmiddels mogen we ook de eerste klanten voor de nieuwe oplossing verwelkomen. Zo start Bobbejaanland in België in het nieuwe seizoen van 2011 met de implementatie van ClarityLive for Amusement Parks en zal Moviepark Germany een upgrade uitvoeren naar ClarityLive for Amusement Parks. Beide parken zullen direct baat hebben van de centrale promotiemogelijkheden als ook van de prominente plaats van ‘multi channel’ in de suite waarmee direct online verkopen kunnen plaatsvinden. Niet alleen tickets kunnen zo worden aangeboden, maar ook abonnementen, seizoenskaarten of specifieke promoties/package deals. Met name de online mogelijkheden zijn een belangrijke drijfveer om voor onze software te kiezen”

Clarity Commerce Solutions – Business Park ‘De Hoef’ – Hardwareweg 4 – 3821 BM Amersfoort; tel: +31 (0)33 4546678, Fax: +31 (0)33 4546666

Over Clarity Commerce
De software van Clarity helpt retail-, leisure- en entertainment bedrijven bij het binnenhalen en behouden van klanten. Door transacties efficiënter te verwerken en op te sporen worden problemen, zoals lange wachtrijen, trage klantenservice, het ontbreken van betrouwbare informatie en een slechte coördinatie van de verkoopkanalen, efficiënt opgelost. Clarity ontwikkelt vernieuwende, frisse oplossingen voor zakelijke problemen, door haar expertise vanuit andere sectoren in te zetten. Dit biedt organisaties de middelen die zij nodig hebben om meer informatie te vergaren over en van hun klanten, een meer gecontroleerde bedrijfsvoering te voeren en de winst te vergroten. Clarity is opgericht in 1993 en het hoofdkantoor is gevestigd in Basingstoke, UK. De organisatie heeft klanten uit 22 verschillende landen, waaronder C1000, het Dolfinarium, de Dienst Binnenwaterbeheer Amsterdam en Walibi World in Nederland; Woolworths uit Zuid-Afrika; Coop Supermarkten uit Scandinavië; John Lewis en Coop Anglia uit Groot-Brittannië en Superdrug uit Canada. Voor meer informatie over Clarity: www.claritycommerce.com

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: gerline@influx-pr.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht