Industry Wire

Geplaatst door Clipcouriers z

Clipcouriers rijden rond in 4 grootste steden van Nederland

Videoproductie eindelijk toegankelijk voor Retail en Horeca. 87% van alle marketeers wereldwijd maakt gebruik van online en offline video content. Video biedt ontelbare mogelijkheden en kan eenvoudig verspreid worden via social media, maar de productie bleek tot nu toe vaak te duur voor kleinere bedrijven.

De nieuwe formule Clipcourier speelt in op de ontwikkeling van online video en produceert video’s voor maar 250 Euro per stuk. Video’s van 30 seconden die kunnen worden gedeeld op websites en social media. Op die manier wordt deze vorm van marketing ook haalbaar voor horeca en retail.

Sterke groei video op smartphone
Sinds de introductie van de smartphone en de opkomst van social media is het bekijken en delen van video’s op andere apparaten enorm gestegen. Maar liefst 92% van mobiele kijkers deelt video’s met anderen. Bovendien onthouden mensen 95% van een boodschap wanneer ze een video kijken tegenover 10% wanneer een boodschap gelezen wordt. Populaire platformen zoals Facebook, Instagram en Snapchat concentreren zich steeds meer op video. Daarnaast is videoplatform Youtube tegenwoordig eerste zoekmachine na Google.

Clipcouriers in 4 grootste steden
Of het nu gaat om het showen van een nieuwe inrichting, etalage, nieuwe collectie of een algemene sfeerimpressie. Clipcourier produceert video’s vooral voor retail en horeca. Winkels, salons, hotels en restaurants kunnen nu heel simpel en voordelig video’s laten maken die getoond en gedeeld worden op de eigen website of op social media. In Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag rijden vanaf vandaag Clipcouriers rondt om retailers en horecabedrijven te voorzien van hun video’s.

Simpel online boeken
Clipcouriers zijn eenvoudig en 7 dagen per week te boeken via onze site Clipcourier.nl. De enige voorbereiding van de klant, is ervoor zorgen dat alles er tiptop uitziet op de dag en tijd dat de courier geboekt is. Bij het boeken kan worden aangegeven welke muziekstijl gewenst is. Wanneer de courier op locatie heeft gefilmd, is de video binnen een uur klaar om te kunnen worden gedeeld met de wereld.

Van corporate naar retail
Bedenker van het concept, Cedric Boterman, tevens initiator van Clipforce Online Video (videopartner van ABN AMRO, AkzoNobel, ANWB, NUON, NRC Media, Beemsterkaas, Weight Watchers e.a.), geeft aan er erg veel van te verwachten. “Het is echt een omgeving waarvoor überhaupt nog geen betaalbare oplossing is. Videoproductie is voor retail en horeca over het algemeen nog te kostbaar. We zullen het concept in Nederland testen en vervolgens gaan we snel de grens over”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht