Industry Wire

Geplaatst door Dept Agency

Club Brugge en Studio Dumbar rebranden Club Brugge Vrouwen tot Club YLA

Club Brugge zet grote stappen in zijn rebranding met het vrouwenteam. De ploeg krijgt een nieuwe naam en een volledig nieuw ontwerp: logo, outfit, merchandise, social media, website, fotografie en motion graphics. De nieuwe Club YLA is modern en eigenzinnig; het brengt vernieuwing in Club Brugge en in de voetbalwereld. Het ontwerp is gecreëerd door Studio Dumbar (part of Dept), een internationaal werkend ontwerpbureau uit Nederland. Het project werd vanuit Club Brugge begeleid door zelfstandig art director Ludovic Beun.

De naam YLA is intern ontwikkeld binnen de club en is een afkorting voor Yvonne Lahousse. Cafébaas Yvonne wordt gezien als één van de meest fervente supporters in de historie van Club Brugge. ‘YLA’ overleed in 2006 op 91-jarige leeftijd. Ze was de ‘moeder van de Spionkop’, het gedeelte van de tribune met de trouwste Club Brugge aanhang. Ze was zó fanatiek dat ze een dag voor de bevalling nog achter het doel stond om het team aan te moedigen. Het nieuwe ontwerp geeft uitdrukking aan de persoonlijkheid van Yvonne: dynamisch, gepassioneerd en vol energie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht