Geplaatst door CM

CM.com door Juniper uitgeroepen tot leider in CCaaS-markt

Breda – Juniper Research roept CM.com, markleider op het gebied conversational interfaces, uit tot leider in de Contact Center-as-a-Service (CCaaS)-markt. Het onderzoek van Juniper laat zien dat messaging-kanalen als Instagram en Facebook steeds belangrijker worden voor ondernemingen om altijd en overal met hun klanten te kunnen communiceren. Dit is een van de expertises van CM.com, die zowel CCaaS als CPaaS (Communications Platform-as-a-Service) oplossingen aanbieden. Hiermee speelt de organisatie in op de behoefte van haar klanten aan innovatieve en toekomstbestendige oplossingen, die zowel messaging als traditionele kanalen zoals telefonie integreren.

Groeiende markt
De wereldwijde omzet van de CCaaS-markt neemt naar verwachting toe tot 15,6 miljard dollar in 2027, dit is een stijging ten opzichte van de 4,9 miljard dollar in 2022. Deze groei van 216% wordt gedreven door de diensten die worden aangeboden binnen uitgebreide, subscription based-modellen, zoals geavanceerde analysemogelijkheden en AI-chatbots.

Rutger de Ruiter, Senior Product Manager bij CM.com: “We zijn erg blij met deze erkenning als marktleider. We zien in de markt de volumes bij messaging toenemen en bij traditionele kanalen zoals telefonie afnemen. Toch blijft de verticale integratie van voice en andere kanalen cruciaal voor organisaties om alle doelgroepen te kunnen ondersteunen. Wij blijven breed investeren in alle kanalen om als betrouwbare partner toekomstbestendige en innovatieve oplossingen te blijven bieden voor de beste conversational experiences.”