Industry Wire

Geplaatst door Collider

Collider Amsterdam Demo Day

Afgelopen dinsdag was het kantoor van Publicis Groupe dé hotspot van datagedreven marketing: Collider Amsterdam’s “Class of 2018” startups presenteerden voor een volle zaal een reeks innovatieve tools en technologieën waarmee marketeers hun klanten beter kunnen bereiken, bedienen en behouden.

Ellen Bark-Lindhout, oprichter van Collider Amsterdam: “Collider focust op b-2-b startups in marketing- commerce- en adtech. Dit jaar hebben we een zeer sterke cohort met veel ervaren oprichters. Bij alle startups speelt data een grote rol. Zo helpt Churnly, de winnaar van de Demo Day pitch award, bedrijven met een abonnementsmodel op basis van machine learning te voorspellen welke klanten zij dreigen te verliezen, waarom, en wanneer”.

De andere vijf graduates van Colider’s Class of 2018:

  • GladCloud helpt merken als Heineken en UberEats met het optimaliseren van social media engagement via de aan hen gelieerde restaurants en bars
  • NeoSound gebruikt AI om geluid om te zetten in betekenisvolle data en helpt zo call centers met het verbeteren van communicatie met de klanten
  • Rad.ad’s technologie maakt real-time creative on-line advertising mogelijk voor o.a. e-commerce platforms en nieuws sites
  • RapidPricer’s deep learning algoritmes stellen retailers in staat automatisch en dynamisch prijzen in de winkels aan te passen en hun marge te optimaliseren
  • Yoke helpt apps te groeien door het realiseren van kwalitatieve downloads via social media influencers – efficiënt, zonder risico en performance based.

De aanwezige investeerders en merken maakten op Demo Day ook kennis met een aantal succesvolle alumni van Collider London: Seenit, Good-Loop, Aura Vision en Threedium.

Andres van Vugt, CTO Publicis Groupe Benelux: “Het was geweldig om Collider’s Demo Day bij ons te mogen ontvangen. De innovaties en het enthousiasme van de startups injecteren energie en nieuwe perspectieven in wat we kunnen leveren aan onze klanten. De samenwerking tussen Collider en Publicis Groupe onderstreept onze gedeelde ambitie om betekenisvolle impact te hebben op het marketing- en businesstransformatie landschap.”

Over Collider:

Collider is een accelerator gespecialiseerd in marketing, commerce en adtech. In 2012 opgericht in Londen, sinds 2017 actief in Amsterdam. Tot op heden heeft Collider in deze steden €6m euro geïnvesteerd in 62 startups.
Collider’s startups helpen merken met het beter en slimmer vinden, begrijpen, bereiken, bedienen en behouden van klanten. Collider ondersteunt de startups met funding, coacht hen door een gestructureerd, gepersonaliseerd programma, en verbindt hen met potentiële klanten en investeerders.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht