Contextual Advertising Expert Seedtag opent hoofdkantoor USA in New York

Seedtag doet zijn intrede op de Amerikaanse markt met de opening van het hoofdkantoor in New York en het aannemen van managing director Brian Danzis
New York, 12 juli 2022 – Seedtag, de marktleider in Contextual Advertising in EMEA en LATAM, heeft vandaag de opening aangekondigd van haar Amerikaanse hoofdkantoor in New York. Met de opening van het hoofdkantoor in de Verenigde Staten gaat Seedtag verder in haar missie om de wereldwijde contextuele advertentiepartner voor merken en bureaus te worden. Het adtech bedrijf, die inmiddels werknemers in de grote Amerikaanse steden heeft aangenomen, verwacht een verdrievoudiging van het aantal medewerkers tegen het einde van 2022. Het Amerikaanse management team zal worden geleid door US Managing Director Brian Danzis, samen met mede-oprichter en co-CEO, Albert Nieto, die naar New York verhuist. Albert zal ter plaatse toezicht houden op de internationale verkoop, marketing en financiën en Seedtag’s roll-out in de VS ondersteunen.
Het kantoor in New York zal fungeren als het nieuwe commerciële hoofdkantoor van Seedtag, terwijl de ontwikkelings- en operationele hub van het bedrijf in de vestigingsstad Madrid zal blijven. Het hoofdkantoor van Seedtag in de VS zal gevestigd zijn in New York, met daarnaast satellietkantoren in Miami, Chicago en Los Angeles.
Seedtag’s kantoor in New York zal fungeren als uitvalsbasis voor een gloednieuw team dat geleid zal worden door Brian Danzis, US Managing Director. Brian brengt meer dan 20 jaar ervaring en expertise in reclame, verkoop en marketing in Noord-Amerika. Brian heeft gedurende zijn carrière een aantal leidinggevende functies in de digitale media vervuld, waarbij hij expertise heeft opgedaan in het stimuleren van groei. Voordat hij bij Seedtag kwam, werkte hij als EVP, Agency Solutions voor VideoAmp, waar hij verantwoordelijk was voor het managen van het nationale sales team. Daarvoor was hij Global Head of Video & Live Event Sales bij Spotify, waar hij de go-to-market strategie ontwikkelde en uitvoerde voor de video ads business van het platform.
Met de komst van Seedtag naar de VS zullen Amerikaanse adverteerders de effectiviteit van hun advertenties kunnen vergroten met respect voor de privacy van gebruikers. Seedtag’s oplossing is momenteel de leidende contextuele oplossing in Europa en Latijns-Amerika, waarbij de AI en programma’s zoals Seedtag LAB adverteerders een veel dieper inzicht geven in de interesse van gebruikers.
Het openen van een kantoor in de VS vertegenwoordigt de volgende stap in Seedtag’s progressieve groeistrategie na uitstekende successen in het afgelopen jaar. Dit omvat de overname van het Franse adtech bedrijf KMTX en het veiligstellen van $40 miljoen aan investeringen in een tweede financieringsronde geleid door Oakley Capital. Deze stap naar de Amerikaanse markt is de laatste internationale uitbreiding voor Seedtag, na de opening van kantoren in de Verenigde Arabische Emiraten, Chili en Argentinië eerder dit jaar. Dit zal Seedtag in staat stellen om de activiteiten verder op te schalen, business development te stimuleren en de relaties met bureaus en uitgevers in de regio te verbeteren.
Albert Nieto en Jorge Poyatos, co-founders en co-CEO’s van Seedtag, verklaren: “Het uitbreiden van Seedtag’s aanwezigheid naar de VS is een belangrijke stap in het versnellen van onze groei. We kijken ernaar uit om Amerikaanse merken en uitgevers onze contextuele oplossingen te bieden en we zijn ook erg blij dat we al een geweldig team aan boord hebben om het succes van Seedtag in de VS te stimuleren.”
Brian Danzis, US Managing Director van Seedtag, voegt toe: “Ik ben erg enthousiast om bij Seedtag aan de slag te gaan en de intrede van het bedrijf op de Amerikaanse markt te leiden. Seedtag heeft een unieke cultuur en ik kijk ernaar uit om samen te werken met zo’n dynamisch en ambitieus team. We gaan onze klanten unieke en innovatieve oplossingen bieden en de renaissance van contextueel adverteren op de Amerikaanse markt stimuleren.”
Over Seedtag
Seedtag is de leading Contextual Advertising Company die zeer impactvolle en engaging oplossingen creëert voor relevante, visuele content, die targeting en rendement mogelijk maakt voor publishers en merken. De contextuele A.I. van het bedrijf stelt merken in staat om op een cookie-vrije basis in contact te komen met consumenten binnen hun universum van interesse.
Seedtag werd in 2014 in Madrid opgericht door twee ex-Googlers die het maximale uit afbeeldingen wilden halen en is tot op de dag van vandaag een wereldwijd bedrijf met meer dan 300 medewerkers en een belangrijke internationale aanwezigheid met kantoren in Spanje, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, de Benelux, Duitsland, Mexico, Brazilië, Colombia, de Verenigde Arabische Emiraten, Argentinië, Chili en de VS.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.