Industry Wire

Geplaatst door Coolblue

Coolblue wint CCDNA Award voor meest klantvriendelijke online retailer

Gisteravond sleepte Coolblue de award voor Meest Klantvriendelijke Bedrijf van Nederland in de wacht op de Customer Centric DNA awarduitreiking in de Fabrique in Utrecht. In de categorie ‘online retail’ eindigde Coolblue op de eerste plaats.
In een uitvoerige benchmarkstudie van Novio Research hebben meer dan 13.000 klanten aangegeven hoe klantgericht zij bedrijven vinden. Loyaliteit, de sterkte van het merk en natuurlijk de prestaties van het bedrijf werden onderzocht.
Coolblue heeft, net als de twee voorgaande jaren, bewezen dat zij in staat is de klant centraal te stellen, door écht te luisteren en op basis van het persoonlijke verhaal van de klant verder te handelen. De verzamelde klantverhalen over ervaringen met Coolblue toonden dat ook duidelijk aan.
Wat ik het mooie vind aan deze prijs is dat de stem van de klant in dit benchmarkonderzoek het belangrijkst is geweest. We zijn trots dat we dit jaar weer als beste uit de bus zijn gekomen,” aldus Kay Dieke, Manager Tevreden Klanten.
Over Coolblue
Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 330 webshops en 8 fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht, Amsterdam, Wilrijk, Lochristi, en Sint-Stevens-Woluwe. De online retailer verkoopt consumentenproducten via het internet in 12 categorieën, gaande van Telefonie, Computer & Tablets over Tuin & Klussen tot Koken & Tafelen. In 2016 behaalde het bedrijf een omzet van 857 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste webwinkels van de Benelux.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht