CoronaCheck-app gaat samenwerken voor snellere toegangscontrole bij evenementen

Amsterdam, 30 augustus 2021 – Bezoekers van evenementen hoeven bij de entree voortaan nog maar één app te laten zien om toegang te krijgen. De CoronaCheck-app is vanaf vandaag geïntegreerd in Close, de app die onder andere werd ingezet tijdens alle Fieldlab evenementen om te communiceren met bezoekers. Eind vorige week werd aangekondigd dat app-aanbieders direct kunnen doorverwijzen naar de CoronaCheck-app. Dankzij de integratie met Close, zijn in één klap vele ticket providers en evenementen in Nederland in staat deze verbeterde procedure toe te passen.
Wie naar een evenement of uitje in Nederland wil, wordt in veel gevallen gevraagd om een negatieve testuitslag, vaccinatiebewijs of herstelbewijs. Met CoronaCheck kun je één van deze bewijzen laten zien. Echter zorgt dat bij de ingang van onder meer voetbalstadions, dierentuinen, musea en theaters voor onnodig oponthoud doordat naast de CoronaCheck-app ook het entreeticket, vaak via een andere app of pdf, moet worden gescand. Met de integratie van de CoronaCheck in Close is dat nu verleden tijd. Bezoekers kunnen met één druk op de knop in de Close-app zowel de geldige QR-code als het entreebewijs laten scannen.
Stage Entertainment Nederland, bekend van musicals als TINA – De Tina Turner Musical en Disney’s ALADDIN, is de eerste organisatie die deze integratie in samenwerking met ticketingpartner Eventim gaat toepassen. Vanaf nu kunnen theaterbezoekers de QR-code in de CoronaCheck-app, net als hun toegangskaarten gekocht via Eventim, direct via de Close app laten zien. In de app ontvangt de bezoeker de toegangskaarten en alle praktische informatie over parkeren, richtlijnen rondom het coronavirus zoals looproutes en ingangen, en bijvoorbeeld een persoonlijke welkomstboodschap van een musicalster.
Over Close
Close is gestart in de eventindustrie maar ten tijde van COVID-19 biedt Close graag zijn waardevolle diensten aan voor organisaties en denkt het mee met het leefbaar maken van de 1,5 meter maatschappij. Het platform is een op chat gebaseerde app. Gebruikers krijgen toegang tot (exclusieve) informatie zoals een persoonlijke boodschap of een sneak preview van de show. Dankzij de Close® app krijgen bezoekers een betere gebruikerservaring en daarnaast levert het organisatoren klantdata op om bezoekers beter te bedienen en nieuwe up- en cross-sell momenten te creëren. Door het gebruik van een mobiel platform is de engagement met de bezoeker bovendien vele malen hoger dan bij andere marketing kanalen zoals nieuwsbrieven. Close heeft momenteel grote namen als Stage Entertainment, Disney en ALDA Events in de klantenkring en inmiddels meer dan 300.000 gebruikers van de app. Meer informatie: www.thecloseapp.com en business.thecloseapp.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.