Geplaatst door Bynco

CORONATIJD ZORGT VOOR EXPLOSIEVE GROEI ONLINE AANKOOP TWEEDEHANDS AUTO’S

Utrecht – Wat doe je als je weken achterelkaar alleen of met het gezin in een lockdown zit en je toch je zinnen hebt gezet op een tweedehands auto? Een drukke showroom vermijd je liever, stel dat je iemand tegenkomt. Dan koop je je auto online, zonder enig risico te lopen. Dat concludeert Bynco, Nederlands grootste webshop voor occasions.

Forse stijging online aankopen op Bynco.com
Op Bynco.com kies je een occasion niet alleen online, je kóópt hem ook online. Je hoeft dus niet naar een showroom te gaan waar een verkoper je vraagt eerst je handen te wassen voor je binnenkomt. Dat ziet Bynco terug in zijn verkopen. Bynco noteerde – juist toen Nederland vanwege de coronacrisis in een lockdown ging – een stijging van maar liefst 30% van de dagelijkse orderintake t.o.v. de maanden vóór de coronacrisis. “In april zagen we dat de consument door de onzekerheid voorzichtig was met het doen van aankopen, maar in mei is dat volledig hersteld. Hierdoor komen we wederom uit op een topmaand qua verkoopcijfers. We hebben in de eerste vijf maanden van dit jaar al meer auto’s verkocht dan in heel 2019”, aldus Mark Boekraad, manager online bij Bynco.

30% meer websitebezoek
“In coronatijd mijden veel consumenten plekken waar veel andere mensen samenkomen. Dit zien we duidelijk terug in onze cijfers”, vertelt Boekraad. “Uit onze sitebezoeken blijkt dat de consumentenbelangstelling voor het online aanschaffen van een occasion flink is gestegen. Het aantal bezoekers op onze site is in de coronatijd met 30% gestegen”.

Consument kiest in coronatijd voor veiligheid en gemak
“De maatregelen vanwege de coronacrisis zijn versoepeld, maar veel consumenten zien een fysiek bezoek aan de showroom nog niet zitten. Dit zou vanwege de 1,5 metersamenleving zomaar van blijvende duur kunnen zijn. Wie online een occasion aanschaft, hoeft zich niet druk te maken om besmettingsgevaar”, verklaart Boekraad de groeiende populariteit van Bynco. “Steeds meer consumenten zien de voordelen van online een occasion kopen bij Bynco, zoals het eenvoudige bestelproces, 14 dagen proefrijden en minimaal 180 dagen garantie. En uiteraard wordt de auto thuisbezorgd, schoongemaakt en al. Kortom, je hoeft er de deur niet voor uit.”

Groter online aanbod
Ook de autodealers die bij Bynco zijn aangesloten zien het showroombezoek dalen. “We ondersteunen deze dealers met een speciale koopbutton op hun website. Die hebben wij speciaal in coronatijd voor hen ontwikkeld”, aldus Boekraad. “Met deze koopbutton bieden we de klanten van autodealers de mogelijkheid om de auto volledig online te kopen, via de webshop van Bynco. Daarmee helpen we de dealers maar vergroten we ook het aanbod voor onze klanten. Een echte win-winsituatie”, aldus Boekraad. “We moeten het immers samen doen. Mocht je als autobedrijf interesse hebben in de koopbutton, neem dan gerust contact met ons op.”

Delen via:

Over Bynco
Bynco is de grootste webshop voor occasions van Nederland, is Thuiswinkel gecertificeerd en RDW erkend. Bynco maakt gebruik van een onafhankelijke derdengeldenrekening bij GoCredible om de aankoopsom in bewaring te geven in afwachting van de nieuwe tenaamstelling. Bynco heeft met haar online-concept al diverse awards gewonnen voor de vernieuwende, digitale en creatieve aanpak (SpinAward, DIA Award).

Bynco werkt samen met leasemaatschappijen en grote autobedrijven. Wilt u meer weten over ons platformmodel neemt u dan gerust contact met ons op.

Bynco maakt onderdeel uit van AutoBinck Group, een familiebedrijf dat is uitgegroeid tot één van de hoofdrolspelers op de mobiliteitsmarkt, met veelzijdige ventures gericht op de mobiliteit van morgen. Het bedrijf heeft een omzet van ongeveer € 1 miljard, is actief in acht Europese landen en heeft ruim 1.600 medewerkers.