Industry Wire

Geplaatst door Redkiwi

Creative Digital Agency Redkiwi investeert in strategie met benoeming van ‘Head of Strategy

Het Rotterdamse bureau Redkiwi werkt al ruim 15 jaar voor bekende Nederlandse en internationale merken als Babboe, Bruynzeel Keukens, Orange Cyberdefense, Feyenoord, Croonwolter&dros en Zuiver. Door een sterke groei in behoefte naar strategie bij klanten én in de markt, investeert Redkiwi nu in het opzetten van een strategie propositie. Met de aanstelling van Martijn Baart als ‘Head of Strategy’ zal deze tak de verdiende aandacht krijgen.

Creative Digital Agency Redkiwi investeert in strategie met benoeming van ‘Head of Strategy
Het Rotterdamse bureau Redkiwi werkt al ruim 15 jaar voor bekende Nederlandse en internationale merken als Babboe, Bruynzeel Keukens, Orange Cyberdefense, Feyenoord, Croonwolter&dros en Zuiver. Door een sterke groei in behoefte naar strategie bij klanten én in de markt, investeert Redkiwi nu in het opzetten van een strategie propositie. Met de aanstelling van Martijn Baart als ‘Head of Strategy’ zal deze tak de verdiende aandacht krijgen.

Martijn Baart heeft als consultant en strateeg in de afgelopen jaren veel kennis opgedaan bij grote internationale organisaties, zowel aan de klant- als bureauzijde. Met deze ervaring startte hij ruim 2,5 jaar geleden bij Redkiwi een nieuwe Digital Marketing afdeling. Hij liet deze afdeling uitgroeien tot een belangrijk en volwaardig onderdeel van het digitale bureau.
Veel specialistische kennis
“We zien een sterk groeiende behoefte bij onze klanten naar strategische vraagstukken waar we graag invulling aan geven”, aldus Baart. “We zien daar ook zeker mogelijkheden voor, dit ga ik binnen mijn nieuwe rol realiseren. We hebben veel specialistische kennis binnen onze organisatie en zijn tevens goed in staat deze kennis onderling aan elkaar te verbinden. Dat is iets wat in het huidige bureaulandschap zeldzaam is geworden. Grotere bureaus zetten namelijk vol in op ‘buy & build’ en verliezen daarbij veel kennis. Kleinere bureaus dopen zichzelf om tot ‘boutique agencies’ en sluiten aan bij een netwerk van gelijkgestemden. Voor organisaties in het midden- en grootbedrijf is dit echter een ontwikkeling die zorgt voor veel problemen. Bij grotere bureaus zijn ze een nummertje en bij kleinere bureaus verloopt onderling écht samenwerken voor één klant moeizaam. Wij willen daar een rol in spelen en die klanten helpen.”
“Dat is waar ik voor ons bureau een enorme kans zie. We gaan een brug slaan tussen de bedrijfsdoelstellingen en digitale doelstellingen van onze klanten. We zien dat die twee steeds meer door elkaar heen verweven raken, maar vanuit de markt komt er nog geen eenduidig antwoord”, aldus Baart.
Klanten helpen
Martijn Baart gaat zich binnen zijn nieuwe rol bij Redkiwi als Head of Strategy richten op de overkoepelende (business) strategie en uitdagingen van klanten. Daardoor is het bureau in staat meerdere specialisaties binnen de organisatie (creativiteit, techniek, digital marketing) samen te brengen tot één strategisch geheel. Zo worden klanten op de lange termijn ondersteund in alle uitdagingen van hun business. Klanten nemen niet alleen een digitaal product af, maar worden echt in staat gebracht te groeien op alle digitale facetten van de organisatie.

Over ons

• Wij zijn Redkiwi en we leven in een digitale wereld met een wirwar aan connecties. Door middel van creativiteit, technologie & data verbinden we samen, als Rotterdams creative digital agency en opdrachtgever, mensen aan jouw merk. Van tevreden bezoekers naar loyale gebruikers en nieuwe klanten. Als draait om het vereenvoudigen en innoveren van de digitale wereld voor jouw branche met digitale oplossingen die de verwachtingen van elk vraagstuk overtreffen. Daarmee helpen wij onze klanten om meer dan alleen maar succesvol te zijn. Wij helpen onze klanten om impact te maken, om digitale groei te versnellen en te behouden.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht