Geplaatst door DaWanda

DaWanda lanceert nieuw DIY-platform: “Do-It-Yourself with love”

Berlijn, 8 september 2015 – DaWanda, Europa’s grootste online marktplaats voor handgemaakte en unieke items, lanceert vandaag het nieuwe DIY-platform “Do-It-Yourself with love”. Hier ontdekken creatieven, DIY-liefhebbers en beginners een wereld met alles rondom Do-It-Yourself: actuele trends, nieuwe technieken en inspirerende tutorials. Het bijzondere hieraan is dat bij elke tutorial de benodigde materialen heel gemakkelijk en overzichtelijk te bestellen zijn, zodat je na de bezorging van de DIY-kit direct aan de slag kunt gaan. Dit maakt DaWanda de eerste in Europa om alles wat je nodig hebt rond het concept Do-It-Yourself in één keer aan te bieden: van de eerste inspiratie tot aan stap-voor-stap instructies tot alle materialen: met een paar klikken heb je het complete pakket in huis.

Het nieuwe platform weerspiegelt de diversiteit van het DIY-en: in de verschillende categorieën van naaien, bakken, haken en klussen staan meer dan 600 tutorials live, en er komen dagelijkse nieuwe tutorials bij. Bron van inspiratie zijn meer dan 400 ontwerpers en creatieven uit heel Europa, oude ambachten in een modern jasje en je vind er tutorials met ongewone materialen zoals koperen buizen en beton. Bijzonder geliefd is “Extreme knitting” – de tutorials gemaakt door DaWanda-label Lebenslustiger. Met één meter-lange breinaalden en extra dik merinowol uit Australië ontstaan bijvoorbeeld heerlijk zachte dekentjes. Daarnaast zijn onder Nederlanders en Vlamingen ook zelf sieraden maken, amigurimi haken en interieur en up- en recycle projecten erg populair.

In augustus 2015 bereikten de tutorials een recordhoogte aan traffic: meer dan 1,4 miljoen bezoekers bekeken de bestaande tutorials. Het resultaat is een stijging in pageviews van 200% ten opzichte van het vorige jaar, wat de populariteit van DIY-en illustreert.

“DIY-en is lang niet meer als korte termijn trend te zien, maar beschrijft een manier van leven door generaties heen. Passie voor DIY begint altijd met een idee. Daarom staat ons nieuwe platform vol inspiratie, video tutorials, uitvoerige stap-voor-stap instructies en het daarvoor benodigde materiaal”, legt Claudia Helming, oprichtster en CEO van DaWanda uit.
Huidige trends kunnen erg individueel en persoonlijk geïnterpreteerd en gemaakt worden met DIY. Daarom is het op het nieuwe platform “Do-It-Yourself with love” ook mogelijk inspiratie te delen met andere creatieven, door projecten te laten zien aan anderen en tips en ratings voor video’s en DIY-projecten te geven.

Over DaWanda
DaWanda is dé online marktplaats voor unieke, zelfontworpen, handgemaakte producten en DIY. Op www.dawanda.com verkopen ontwerpers en makers hun zelfgemaakte producten of bijzondere ontwerpen met een kleine oplage. Bewuste consumenten die grote waarde hechten aan individualiteit, trends én verantwoord geproduceerd moois kunnen hier terecht voor design dat in schril contrast staat met massaproductie. De online-marktplaats biedt een breed assortiment aan unieke producten: mode, accessoires en sieraden tot vintage, woonartikelen, DIY materialen en baby cadeaus. DaWanda is een social commerce platform. Een platform waar verkopers en kopers elkaar inspireren en gelijkgezinden ideeën uitwisselen. Veel artikelen op DaWanda kunnen op maat worden gemaakt en aan de individuele wensen van de koper worden aangepast. Een online-winkel op DaWanda is de ideale springplank voor jonge ontwerpers en makers met internationale ambitie. Op DaWanda kun je producten kopen en verkopen aan mensen uit heel de wereld. De Nederlandse versie is te vinden op www.DaWanda.nl.

Meer weten? Kijk in het persportaal op:

Pers contact:
Lisanne Wiggers