Industry Wire

Geplaatst door de Toekomst

Decubal kiest voor de Toekomst

Decubal, het huidverzorgingsmerk speciaal voor de droge huid, heeft er voor gekozen om haar social media marketing bij de Toekomst onder te brengen. Het Hilversumse multimediabedrijf verzorgt in 2013 zowel het community-management als de creatie en realisatie van een aantal creatieve campagnes die Decubal een nog socialer gezicht gaan geven.

Met Facebook en YouTube als speerpunten vormen sociale media dit jaar voor het eerst een belangrijk onderdeel van de marketing- en communicatiemix van Decubal. “We zijn er dan ook trots op dat Decubal de eerste stap naar gerichte online communicatie samen met ons neemt” aldus Nic Roos, directeur van de Toekomst. “De producten van Decubal gedijen het best in een adviesrijke omgeving en het hebben van een persoonlijke relatie met haar klanten is voor het merk zeer belangrijk. Wij zijn dan ook van mening dat sociale media bij uitstek geschikt zijn om hier een substantiële bijdrage aan te leveren.”

Afgewogen content strategie
Het volledige Decubal community management en een drietal actiecampagnes zullen het komende jaar door de Toekomst worden verzorgd. Om zowel de huidige als toekomstige Decubal fans te bereiken is een afgewogen content strategie samengesteld. Consumenten kunnen nu al met al hun vragen rondom de verzorging van een droge huid terecht op de Facebookpagina. En door in updates, apps en campagnes kennis over een goede verzorging van de droge huid te koppelen aan tips, nieuws, productinformatie en actuele onderwerpen ontstaat een aantrekkelijke en herkenbare formule die uitnodigt tot interactie. Zo verzorgt bijvoorbeeld beautyjournaliste Annemieke Pot wekelijkse beautytips en maandelijks een artikel dat exclusief op Facebook te vinden is. Aangevuld met promoties, aanbiedingen en exclusieve acties voor Decubalfans zijn er redenen te over om Decubal te volgen op Facebook.

Kennis, inzichten en gesprekken
Een belangrijke uitdaging voor de Toekomst en Decubal ligt in het vergroten van de kennis die consumenten hebben op het gebied van huidverzorging voor de droge huid. Ruim 3 miljoen Nederlanders hebben aanleg voor een droge huid of last van huidirritaties door cosmetische producten. Toch weten slechts weinigen wat een droge huid is, waardoor jeuk veroorzaakt wordt of hoe je van huidirritaties af kunt komen. Hier wil Decubal wat aan veranderen. Maar de activiteiten op Facebook zijn niet alleen gericht op informeren. Juist het aangaan van het gesprek met gebruikers en het krijgen van inzicht in het gedrag van consumenten is voor Decubal dé reden om haar marketingactiviteiten uit te breiden met sociale media.

de Toekomst
De Toekomst is een full service communicatiepartner waar cross-media producties, in de breedste zin van het woord, hand in hand gaan met creatieve ideeën, grafisch ontwerp, web- en app- development en social media strategie en toepassingen. Gevestigd in mediastad Hilversum bedenkt, ontwikkelt én produceert de Toekomst scorende campagnes en effectieve media. Voor aansprekende opdrachtgevers als Bauknecht, Center Parcs en Sonos worden effectieve communicatiemiddelen gerealiseerd. De creatieven in de ontwerpstudio van de Toekomst zijn specialist op het gebied van brand design en visuele communicatie. Naast Decubal kozen onder andere Quadia Online Video, SchadeNet Nederlanden en VHP Human Performance onlangs voor de Toekomst.

Over Decubal
Al meer dan vijfendertig jaar verzorgt Decubal de droge, gevoelige huid. Opgericht en groot geworden in Scandinavië is Decubal in het najaar van 2009 geïntroduceerd in Nederland. Het merk heeft in de loop der jaren haar assortiment uitgebreid naar 25 producten biedt nu een complete huidverzorgingslijn in de categorieën Face, Body en Wash. Het farmaceutisch bedrijf Actavis is leverancier van deze huidverzorgingslijn. De producten van Decubal zijn landelijk verkrijgbaar op ruim 1.800 verkooppunten bij apotheken en de zelfstandige drogisterijen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht