Dell Technologies brengt telecom naar het AI-tijdperk

Amsterdam, 26 september 2024 – Dell Technologies kondigt Dell AI for Telecom aan, een programma dat is ontworpen om AI-implementaties voor communications service providers (CSP’s) te vereenvoudigen en versnellen. Uit een onderzoek van MeriTalk [1] in opdracht van Dell Technologies blijkt dat 48% van de telecomleiders AI ziet als de meest revolutionaire technologie in de komende vijf jaar. Tegelijkertijd geeft 68% van hen aan moeite te hebben om bij te blijven met de snel veranderende technologieën en klantbehoeften. Het AI for Telecom-programma van Dell, onderdeel van de Dell AI Factory, biedt een oplossing. Het bundelt Dell’s AI-expertise, infrastructuur en diensten met technologieën uit het gehele AI-ecosysteem. Het programma richt zich op on-premise AI-oplossingen die CSP’s helpen hun netwerkprestaties te verbeteren, klanten beter van dienst te zijn en meer waarde te creëren aan de enterprise edge. “AI is dé drijvende kracht achter netwerktransformatie”, aldus Dennis Hoffman, senior vice president en general manager, Telecom Systems Business, Dell Technologies. “Met het Dell AI for Telecom-programma brengen we onze AI-expertise samen met ons ecosysteem om CSP’s te helpen AI-oplossingen in hun netwerken te implementeren. Dit verlaagt operationele kosten, verbetert de prestaties en opent nieuwe inkomstenmogelijkheden aan de edge.” Dell werkt samen met NVIDIA om telecomnetwerken te transformeren met AI-oplossingen
Daarnaast biedt Dell Professional Services ondersteuning bij de strategie, implementatie en exploitatie van telecom-AI-oplossingen. Samenwerken met netwerkoperatoren om AI-adoptie en innovatie te versnellen
“Als onderdeel van onze samenwerking met Dell Technologies en NVIDIA zal Lintasarta GPU-as-a-Service (Deka GPU) leveren met Dell AI-infrastructuur en NVIDIA GPU’s voor nationale bedrijven, waardoor ze toegang krijgen tot de nieuwste AI-mogelijkheden op maat voor high-demand computing-taken”, zegt Gidion Suranta Barus, Chief Cloud Officer, Lintasarta. “De introductie van het Mobile Network Operator (MNO) AI-platform is een belangrijke stap in de integratie van AI in onze bestaande business support systems (BSS). Deze innovatie richt zich niet alleen op het verbeteren van onze telecomactiviteiten, maar ook op het stimuleren van omzetgroei en het snel en efficiënt oplossen van klantproblemen. Dit wordt mogelijk gemaakt door legacy-systemen te minimaliseren en standaardisatie door te voeren, zodat LLM’s MNO-producten beter kunnen begrijpen, ondersteund door goed georganiseerde API-calls. Met onze samenwerking met Dell Technologies willen we de implementatie en innovatie van AI versnellen, om onze klanten superieure diensten en waarde te bieden”, aldus Haisung Kwon, Head of MNO AI Platforms, SK Telecom. Aanvullende citaten “Onze samenwerking met Dell Technologies maakt gebruik van de Dell AI Factory en Amdoc’s amAIz-platform om AI-oplossingen te bieden die de bedrijfsvoering van communicatiedienstverleners zullen transformeren en de adoptie van GenAI zullen versnellen”, zegt Anthony Goonetilleke, group president of technology en head of strategy, Amdocs. Beschikbaarheid
Meer informatie
[1] Volgens het MeriTal-rapport, “Network Cloud Transformation – Global Insights for CSPs”, mei 2024. |
Over Dell Technologies |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.