Industry Wire

Geplaatst door Deterra

Deterra klaar voor de explosieve groei online foodmarkt

Nederlandse consumenten blijven steeds meer uitgeven aan online producten en diensten. Daarbij is de food/nearfood markt, waar de dagelijkse boodschappen onder vallen, één van de opvallenste stijgers met een groei van maar liefst 34% ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar. Dit zijn cijfers die online foodmarkt Deterra al een tijd ziet aankomen. “Maar het is altijd fijn om dit door middel van een onderzoek bevestigd te zien worden, wij zijn er klaar voor!”, zegt Frans Broeders, oprichter van Deterra.

Dat het online bestellen van voeding nu zo sterk stijgt, is voor Deterra een bevestiging van waar zij twee jaar geleden al op anticipeerde met de start van hun online foodmarkt. Na de pilot in Den Bosch en Eindhoven is er flink geïnvesteerd in het schaalbaar maken van het platform.

“Wij profiteren natuurlijk van nieuwe bewegingen op de online foodmarkt doordat het voor veel mensen steeds makkelijker en normaler wordt om online voeding te bestellen. Het enige waar wij als Deterra ons in blijven onderscheiden, is het feit dat wij een volledig lokaal aanbod hebben. Hierdoor kunnen wij de herkomst en transparantie over productiewijze blijven garanderen. Iets wat in de reguliere voedselketen niet mogelijk is. Dit is dus het grote verschil met bijvoorbeeld supermarkten en andere online aanbieders.

Volgens de cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland welke in opdracht van Thuiswinkel.org wordt uitgevoerd, is het gezien de ontwikkelingen in de online foodmarkt branche aannemelijk dat deze sterke groei ook het tweede halfjaar door zal zetten. Dit wordt bevestigd door het ING onderzoek ‘Samenwerking vanuit een nieuwe mindset’ waarin wordt voorspeld dat 15-20% van de voeding via internet zal worden aangekocht in 2020, nu ligt dit percentage op 1 tot 2%.

Enthousiaste investeerder Het is voor ons nu zaak dat we de voorsprong en ervaring die we hebben in de online foodmarkt nu verder uit te nutten. “Het platform is er helemaal klaar voor en blijkbaar de markt ook. Dit willen we doen door middel van crowdfunding. Daarom zijn wij begonnen met een crowdfundingcampagne via Oneplanetcrowd. In de eerste weken hebben wij meer dan € 33.000 opgehaald met dank 39 investeerders, dus de start is veelbelovend!”.

Over Deterra

Deterra is een online foodmarkt voor streekproducten waarbij de boer weer een gezicht krijgt, hij zelf zijn prijs bepaalt en de klant laat zien waar het eten vandaan komt. Het assortiment is uitgebreid; van zuivel tot groenten, van fruit tot ijs en van een losse biefstuk tot complete barbecuepakketten. De meeste producten komen vers van het land of direct van de producent, het vlees wordt vaak pas bereid na bestelling. Vervolgens kan het bij één van de afhaalpunten in de buurt worden opgehaald.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht