Industry Wire

Geplaatst door Sia Partners

Dicitas Consulting en Sia Partners bundelen hun krachten in Digitale Transformatie

Sia Partners en Dicitas Consulting gaan samen en bundelen hun krachten in innovatie en digitale transformatie dienstverlening. Dicitas Consulting, sluit zich aan bij Sia Partners en zal zijn klantenkring, thought leadership en zijn team toevoegen aan de Nederlandse tak van het internationale adviesbureau. “De integratie van Dicitas Consulting is in lijn met onze groei-ambitie in de BeNeLux markt”, zegt Robert Jan van Vliet, partner bij Sia Partners Nederland.

Sia Partners’ opgericht in 1999 in Frankrijk, maakte de afgelopen jaren een sterke groei door en heeft nu bijna 1.200 consultants en staf in dienst en is werkzaam in 20+ kantoren in meer dan 15 landen. In Nederland behoort Sia Partners tot een van de snelst groeiende adviesbureaus van ons land. Door de toevoeging van Dicitas Consulting, groeit het Nederlandse team naar ongeveer 40 partners en consultants, waarmee het adviesbedrijf een solide basis heeft om klanten te adviseren en ondersteunen binnen de sectoren waarop het zich richt: financial services, energy & utilities, en nu ook in FMCG, Retail, Transport, Industrie, Media en Telecom.

Martin Hermsen, oprichter van Dicitas Consulting zal binnen Sia Partners verantwoordelijk worden voor het verder uitbouwen van de Marketing & Customer Experience (MCX) praktijk. Van Vliet: “Hermsen zorgt voor een enorme versterking van onze digitale dienstverlening. Hij neemt kennis expertise en een sterk trackrecord mee dat voor zich spreekt.” Een van de drijfveren voor Hermsen om zich aan te sluiten bij Sia Partners, is dat door de krachten te bundelen hij meer end-to-end dienstverlening zal kunnen bieden aan opdrachtgevers. “Om tot succesvolle digitale transformatie te komen, moeten de vele stukjes van de puzzel op de juiste plaats terecht komen. Denk aan het sturen en beheersen van de digitale klantervaring, de inzet van omnichannel concepten, analytics op klantdata, mobiele connectiviteit, digitale product- en service innovatie en proces excellence. Bij Sia zijn al deze disciplines in-house voorhanden.”

Martin Hermsen, die binnen Sia Partners benoemd wordt tot partner, is een oudgediende binnen de advieswereld. Hij werkt al zijn hele loopbaan als management consultant, en alvorens hij in 2014 Dicitas Consulting oprichtte, was hij Partner bij BearingPoint, waar hij de Marketing- en CRM praktijk van het kantoor leidde. Dezelfde functie bekleedde hij daarvoor bij Accenture. Eerder in zijn loopbaan werkte hij voor Deloitte en Capgemini, in verschillende leidinggevende rollen.

Naast uitgebreide ervaring neemt Hermsen ook een brede klantenkring en digital thought leadership mee alsmede de jaarlijkse ‘Digital Dominance Awards’. Gelanceerd in 2015, is deze competitie uitgegroeid tot een toonaangevend platform voor partijen die voorop lopen in digitale en omnichannel business. Door onderzoek te doen naar meer dan 50 prestatie-indicatoren, verdeeld over vijf aspecten (website, sociale kanalen, online video, SEO en apps), brengen Hermsen en zijn team elk jaar in kaart welke merken het beste in staat zijn om hun klanten een excellente digitale ervaring te bieden. “We gaan onder de vlag van Sia Partners de ‘Digital Dominance Awards’ en de ‘Digital innovation Summit’ voortzetten”, laat Hermsen weten, die toevoegt dat hij verheugd is zich bij Sia Partners te hebben aangesloten, een organisatie die hij beschrijft als een “innovatief, ambitieus en snelgroeiend kantoor”.

De overname van Dicitas Consulting door Sia Partners komt op een moment dat digitale consultancy explosief aan het groeien is: volgens data van Source Global Research, gaven klanten in 2017 wereldwijd $44 miljard uit aan digital transformation consulting, een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar. En terwijl opkomende technologieën een steeds centralere rol spelen in de bedrijfsvoering van organisaties – te denken valt aan robotisering, Industry 4.0, Internet of Things (IoT), artificial intelligence – wordt de roep om digitale transformatie-expertise alleen maar luider. De ambitie om hier als advieskantoor vooraan te lopen in digitale ontwikkelingen heeft Sia Consulting laten zien met onder meer innovaties in haar consulting 4.0 platform.

Stilzitten en op de lauweren rusten behoren echter niet tot de opties, stelt Hermsen: “Bij blijven bij de digitale ontwikkelingen vergt continue aandacht. En voor achterlopers geldt dat het dichten van hun zogeheten digitale prestatiekloof een serieuze uitdaging is. De komende maanden zullen Van Vliet en Hermsen nauw optrekken om de twee organisaties te integreren en hun dienstenaanbod te stroomlijnen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht