Digitale cadeaumarkt groeit explosief

Een digitaal geschenk verpakt met een persoonlijke videoboodschap is de meest duurzame en persoonlijke manier om een cadeautje te geven, juist nu.
In een tijd dat men afstand houdt naar elkaar, is het geven van geschenken nóg sneller naar digitale oplossingen verschoven. De Amsterdamse start up Giffy ziet dan ook een explosieve groei in het aantal consumenten én zakelijke klanten die over zijn gestapt op digitale cadeaubonnen.
Voor wie denkt dat een digitale giftcard niet persoonlijk is, heeft Giffy de mogelijkheid ontwikkeld om een filmpje als ‘verpakking’ bij te voegen. ‘Op deze manier maken we het digitaal geven hyper persoonlijk’, vertelt Olivier Chevalier oprichter van Giffy.
Giffy wordt vooral gebruikt door consumenten die elkaar een cadeaukaart willen sturen als verjaardagscadeau en bedrijven die klanten willen belonen en behouden. Geven doet men voornamelijk per email en WhatsApp. Vooral de laatste benadert een fysieke felicitatie nog het meest.
‘Mensen en bedrijven willen nog steeds attent zijn, maar dat moet nu op afstand. We zagen sowieso al meer de verschuiving naar ‘digitaal geven’ ontstaan. Daar is door deze bizarre tijd een enorme versnelling in gekomen.’
Door de verschillende internationale partnerships die het bedrijf heeft gesloten met o.a Spotify, Sony, Nintendo, Netflix en Zalando en nog tientallen andere merken, is er voor ieder wat wils.
Om het milieu een handje te helpen doneert Giffy per transactie een deel aan de Plastic Soup Foundation.
Giffy is in 2019 opgericht door Chevalier, die eerder aan de wieg stond van de Nationale Kadobon. Giffy is actief in 7 landen binnen Europa. In december 2019 heeft een gerenommeerd netwerk van investeerders een belang genomen in Giffy om met name de internationale ambities versneld te verwezenlijken.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.