Geplaatst door Slimmer AI

Digiteal onderstreept strategische focus op compliance door partnership met Slimmer AI’s Sentinels

Schaalbare oplossing van Slimmer AI sluit naadloos aan bij ambitie van Digiteal om uit te breiden in Europa

Amsterdam, 17 september 2020

Digiteal, een toonaangevende producent van oplossingen op het gebied van factuurbeheer en veilig betalen, heeft Slimmer AI geselecteerd om artificiële intelligentie (AI) en machine learning te integreren in hun huidige compliance-aanpak. Voldoen aan de aangescherpte lokale en internationale regelgeving is de laatste jaren een complexe aangelegenheid geworden. Sentinels, de innovatieve anti-witwas software van Slimmer AI, biedt Digiteal niet alleen de juiste oplossing voor dit moment, maar verzekert Digiteal ook van een schaalbare en toekomstbestendige compliance-aanpak

Vanaf het eerste contact met de Nationale Bank van België (NBB) in 2017, heeft Digiteal van compliance een strategisch onderdeel van hun bedrijfsvoering gemaakt. Als een technologie gedreven bedrijf voorziet Digiteal dat technologische innovaties een belangrijke rol zullen spelen bij de toekomst van compliance. Dat is de reden waarom Digiteal heeft besloten de AI gedreven transactie monitoring software van Sentinels toe te voegen aan hun bestaande compliance proces en procedures.

Cédric Nève, CEO van Digiteal: “Door AI toe te voegen aan onze huidige compliance aanpak onderstrepen we eens te meer de strategische rol van compliance binnen ons bedrijf. De samenwerking met Sentinels stelt ons in staat om proactief verdachte transacties te identificeren en zo op een veel efficiëntere manier compliant te zijn. Belangrijker nog, we kunnen onze klanten hierdoor veilige en vertrouwde geldtransacties garanderen. Door dit op de slimst mogelijke manier te doen kunnen we onze klanten beschermen tegen risico en tegelijkertijd onze internationale groeiambities realiseren”.

In 2017 is Digiteal door de Europese Unie geselecteerd om hun concept versneld uit te rollen in andere landen dan België. Sindsdien is Digiteal actief geweest met de voorbereiding van een aanwezigheid in verschillende Europese landen. Sentinels voorziet Digiteal van de mogelijkheid om functionaliteiten toe te voegen op het moment dat de Europese expansie daarom vraagt.

“We zijn erg blij met de samenwerking met Digiteal. Hun visionaire aanpak van financiële transacties zie je terug in de manier waarop ze met compliance omgaan. Beide bedrijven zien AI als een middel dat menselijke beslissingen verbetert en versnelt. Dit is cruciaal voor een bedrijf als Digiteal dat dagelijks een extreem groot aantal digitale financiële transacties faciliteert. Op het gebied van bedrijfscultuur delen we waarden als vertrouwen en transparantie richting werknemers, klanten en investeerders”, zegt Joost van Houten, Managing Director van Slimmer AI’s Sentinels.

Over Slimmer AI
Het in Amsterdam en Groningen gevestigde softwarebedrijf Slimmer AI heeft een rijke geschiedenis in het toegankelijk maken van kunstmatige intelligentie en machine learning bij bedrijven waar mensen het verschil maken. Met een team van 30+ gepassioneerde AI-softwareontwikkelaars combineert onderdeel Sentinels een zeer gebruiksvriendelijk design met de nieuwste en beste AI-technieken om financiële misdaad, waaronder witwaspraktijken, te bestrijden. Voor meer informatie over Slimmer AI en Sentinels: https://slimmer.ai/sentinels.