Industry Wire

Geplaatst door Selligent

Dit zijn de winnaars van de Selligent Awards 2020

Brussel, 16 december 2020Selligent Marketing Cloud maakt de winnaars bekend van de Selligent Awards 2020. In een digitale ceremonie, bijgewoond door klanten en partners wereldwijd, viert de expert in marketingautomatie het succes in digital marketing. In Nederland ontving attractiepark de Efteling de publieksprijs.

Uit een lijst van inzendingen wereldwijd koos een onafhankelijk panel van juryleden winnaars in vijf hoofdcategorieën:

  • Excellence in Consumer-First Marketing,
  • Excellence in Marketing Innovation,
  • Excellence in Omnichannel Marketing,
  • Best Personalized Journey,
  • en Best in Inclusive Communications.

Bovendien stemt het Selligent-team ook intern voor een Selligent Favorite, evenals zes winnaars van de Public Vote Award die zijn gekozen door deelnemers van de Reconnect 2020-evenementen van Selligent in verschillende regio’s.

De winnaars van de Selligent Awards 2020 zijn:

Excellence in Consumer-First Marketing (twee winnaars):
Tesco – Om de communicatie met klanten beter te begrijpen en te verzorgen, probeerde Tesco – een Britse multinationale retailer – klantdata beter toe te passen om klanten in staat te stellen zich af te melden voor specifieke communicatie tijdens Moederdag- en Vaderdagcampagnes. Door deze aanpak konden klanten die geen moeder of vader meer hebben, zichzelf uitschrijven voor toekomstige communicatie met betrekking tot die feestdagen. De customer first-strategie verhoogde de click-to-open-ratio drievoudig, waarbij meer dan 200.000 klanten gebruik maakten van de opt-out-optie. Deze aanpak resulteerde in veel lof van Tesco-klanten, voor het begrip en ondersteuning van persoonlijk welzijn.

Millésima en agency partner Avanci – Direct-to-consumer wijnhandelaar Millésima werkte aan het verbeteren van de ultragepersonaliseerde klantervaring, met de steun van marketingbureau Avanci. Door te focussen op klantvoorkeur en gedragsgegevens, gebruikte het merk inzichten om meer waarde te genereren. Door dit te doen, vormde Millésima met succes nieuwe klanten om tot terugkerende klanten – met een toename van 17 procent in herhalingsaankopen binnen zes maanden na de eerste campagne.

Excellence in Marketing Innovation (twee winnaars):
build.com – Bekend om zijn unieke marketingcampagnes, benutte deze retailer de innovatieve oplossingen van Selligent om de winkel- en online klantervaringen beter met elkaar te verbinden. Digitale campagnes gericht op het leveren van gepersonaliseerde content en het verwerken van klantinteressegegevens vergrootte de effectiviteit van verkopers. Met behulp van consistente en gestroomlijnde omnichannel-touchpoints verhoogde build.com het aantal e-mails van klanten met 177 procent, steeg de gemiddelde bestelwaarde met 2083 procent en steeg de omzet met 102 procent.

Uni-Médias – de Franse mediagroep Uni-Médias maakte vakkundig gebruik van de automatiseringsmogelijkheden van Selligent om contentstrategieën aan te pakken van zeven publicatiebronnen, waarbij betrokkenheidsgegevens in kaart werden gebracht om beter contact te maken met het publiek. Uni-Médias paste campagnes eenvoudig en effectief aan en leverde snel dynamische content aan lezers van meerdere merken tegelijk. Als resultaat behaalde de mediagroep een openrate van 25 procent op geautomatiseerde content en een stijging van 195 procent in het berichtvolume. De doelgroep-grootte nam ook toe met 40 procent en verbeterde de productiviteit door de tijd voor het opstellen van campagnes met 70 procent te minimaliseren.

Excellence in Omnichannel Marketing (twee winnaars):
Mediahuis en agency partner Dignify – De Belgische uitgever Mediahuis heeft in samenwerking met het marketingbureau Dignify een wedstrijdcampagne opgezet met als doel de betrokkenheid en het werven van nieuw publiek te stimuleren. De wedstrijd werd uitgerold over meerdere kanalen, zoals e-mail, sociale media, internet, video en offline, en maakte gebruik van de nostalgie van de wedstrijd zelf, terwijl nieuwe en frisse betrokkenheid werd geïntegreerd. Het leverde 8.900 deelnemers op, creëerde meer dan 2.700 abonnementsprofielen en verrijkte contactprofielen voor bijna 700 bestaande lezers.

Mercialys – De toonaangevende Europese ontwikkelaar van commercieel vastgoed wilde zo efficiënt mogelijk in contact komen met klanten. Dat deed Mercialys door het meeste halen uit de bestaande database van 450.000 consumenten. Door klantprofielgegevens over verschillende marketingkanalen te verbinden en zo e-mail, Web Push, SMS, Wallet en MobileApp Push te activeren, communiceerde Mercialys consequenter met klanten, inclusief geïndividualiseerde voorkeuren voor toekomstige communicatie. Als gevolg hiervan koos 60 procent van de klanten voor opt-ins voor sms in vergelijking met slechts 23 procent voor e-mail, waardoor het bereik verdrievoudigd werd door simpelweg een ander kanaal te gebruiken; opt-ins voor pushmeldingen bereikten 19 procent in slechts enkele weken na de lancering van de campagne.

Best Personalized Journey: Corwin – Corwin, uitgever van wereldwijd onderwijs, hernieuwde zijn focus op slimme targeting en segmentatie. Het doel was om het publiek uit te breiden en hypergepersonaliseerde content en ervaringen te bieden. Door te focussen op relevantie en personalisatie, verbond Corwin marketing beter met sales, waardoor de resultaten van betrokkenheid werden gestimuleerd door gerichte automatisering. Als gevolg hiervan verdubbelde Corwin het webverkeer, verbeterde de productiviteit door de implementatietijd van campagnes met 31 procent te verkorten en verhoogde de open rate met 32 procent.

Best in Inclusive Communcations: UNHCR en agency partner Acxiom – UNHCR, de vluchtelingenorganisatie van de Verenigde Naties, zet zich wereldwijd in voor het redden van levens en het opbouwen van een betere toekomst voor vluchtelingen en gedwongen ontheemde gemeenschappen. Gelijktijdig met de heilige Ramadan maand lanceerde UNHCR een wereldwijde fondsenwervingscampagne: ‘Elke gift telt.’ UNHRC genereert in deze periode 80 procent van zijn totale jaarlijkse donaties. De organisatie zette Selligent Marketing Cloud-technologie in om de digitale liefdadigheidscampagne te ondersteunen, in nauwe samenwerking met partner Acxiom. De campagne leverde verbluffende resultaten op, waaronder het ophalen van meer dan € 530.000 aan donaties in één maand, een stijging van 30 procent ten opzichte van het voorgaande jaar, evenals een open rate van 23 procent over meer dan 330.000 verzonden e-mails.

Selligent Favorite: Hunkemöller – Hunkemöller, Europa’s snelst groeiende lingeriemerk, gebruikte Selligent Marketing Cloud om de communicatie te stroomlijnen en slimmere doelgroepsegmentaties te ontwikkelen op basis van klantgegevens – en dat alles terwijl de betrokkenheid en inkomsten werden gestimuleerd via eigen digitale platforms. Het bedrijf maakte gebruik van de AI-gestuurde Smart Content-mogelijkheden van Selligent om de targeting te verbeteren, conversie te stimuleren en klanten beter te begrijpen voor verbeterde klanttrajecten op de lange termijn. De strategie zorgde voor een omzetstijging van 54 procent, een toename van 61 procent van het aantal bestellingen, een klikfrequentie van 44 procent en een openingspercentage van 23 procent voor e-mails.

De zes winnaars van de Public Vote Award die, werden gekozen door deelnemers aan de digitale Reconnect 2020-evenementen van Selligent, waren:

“We willen alle winnaars van de Selligent Awards 2020 van harte feliciteren. Deze merken hebben laten zien hoe het combineren van marketingtechnologie met creatieve campagne-ideeën kan resulteren in een vlekkeloze uitvoering – met resultaten die de verwachtingen  echt overtreffen,” vertelt Karthik Kripapuri, CEO bij Selligent.

“We zijn vereerd dat de technologie van Selligent helpt om de ideeën van onze klanten tot leven te brengen door unieke ervaringen en zakelijke waarde te bieden, met ondersteuning van ons wereldwijde netwerk van partners”, voegt Bruno Boussion, SVP van Sales, Europa bij Selligent toe.

Over Selligent Marketing Cloud
Selligent Marketing Cloud, onderdeel van de CM-groep, is een intelligent omnichannel-marketingcloudplatform. Met dynamische technologie biedt Selligent bruikbare inzichten die bedrijven in staat stellen om meer gepersonaliseerde en waardevolle consumentenbetrokkenheid te leveren. Dit resulteert in overtuigende ervaringen in alle kanalen. Met teams in de Verenigde Staten en Europa, en een wereldwijd netwerk van partners, is het Selligent’s missie om marketing persoonlijk te maken.

Lees meer op www.selligent.com/nl en kom in contact

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht