Industry Wire

Geplaatst door Docdata Payments

Docdata Payments introduceert linkID voor innovatieve klantenbinding in e-commerce

Driebergen-Rijsenburg, 20 januari 2014 – Met linkID kan de consument zijn online identiteit eenvoudig beheren en koppelen aan verschillende betaalmogelijkheden, waaronder creditcards. Het ‘one-click pay’-systeem van linkID garandeert een aanzienlijke conversie impuls omdat retailers met de data van het klantenprofiel gepersonaliseerde marketingacties kunnen uitvoeren.

Docdata biedt met linkID mogelijkheden die voor zowel de consument als de retailer een win-situatie opleveren. Docdata Payments introduceert linkID voor innovatieve klantenbinding in e-commerce.

One click pay en clicks & bricks
Eenvoudig betalen met één druk op de knop kan met het ‘one click pay’-systeem dat onderdeel is van de linkID service. Via een persoonlijk linkID account kan de consument zijn eigen online ID profiel beheren en koppelen aan zijn betaalkaarten. Hierdoor wordt het zeer eenvoudig betalingen uit te voeren in webshops met een linkID service. Snel een aankoop doen via een smartphone terwijl je onderweg bent kent dan geen belemmering. De consument is niet langer afhankelijk van een Random Reader, TAN-code of welke vorm van authenticatie dan ook, zonder daarbij in te boeten aan veiligheidseisen. linkID stelt de gebruiker in staat mobiel en online te betalen via de klassieke betaalsystemen Visa en Mastercard.

linkID biedt ook een oplossing voor retailers die een online en fysieke winkel willen combineren. Door met een smartphone een QR-code te scannen in de winkel kan de consument snel afrekenen via zijn linkID account. Dit kan zowel voor aankopen in de winkel als voor het afhalen van online bestellingen.

Gepersonaliseerde marketing
De retailer weet op basis van de vrijgegeven profieldata welk type consument hij voor zich heeft, wat zijn voorkeuren zijn en welke interesses en eventueel aankoophistorie hij heeft. Dit consumentenprofiel biedt de retailers vele mogelijkheden aan marketing- en loyaliteitsopties, bijvoorbeeld het versturen van een coupon, het aanbevelen van andere aankopen op basis van voorkeuren of een korting bij herhaalaankopen.

Reeds live in België
In België is linkID sinds 2013 live. Één van de gebruikers is de mediamarketingorganisatie Guido, de grootste mediagroep van België voor studenten. Guido zet linkID ondermeer in voor marketingacties. Daarbij kunnen studenten eveneens betalen met hun linkID account. Een andere dienst in de Belgische markt die reeds succesvol gebruik maakt van linkID is de digitale wenslijst iWish.

Samenwerkingsverband Docdata en LIN.K
Het product linkID is ontwikkeld door het Belgische LIN.K. De betaaloplossing van linkID is gekoppeld aan Visa en Mastercard en verloopt via de betaalservice van Docdata. Daarbij is ook de beveiliging van de betaling gegarandeerd. Voor de beveiliging van het persoonlijk profiel wordt er nauw samen gewerkt met de Universiteit van Leuven, het Interdisciplinary Centre for Law & ICT (ICRI) en de Computer Security and Industrial Cryprography group (COSIC). Hiermee wordt er aan alle veiligheidseisen en wetgeving op gebied van privacy voldaan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht