Geplaatst door Nuance

Dragon Drive van Nuance laat Mercedes-bestuurders voortaan handige apps en online diensten met hun stem bedienen

Het ‘connected’ autoplatform Dragon Drive van Nuance Communications, Inc. wordt de interface voor natuurlijke spraakopdrachten voor de connected applicaties en diensten van Mercedes-Benz. Via deze interface kunnen de bestuurders de applicaties en diensten van Mercedes-Benz-suite op een gemakkelijke en intuïtieve manier met hun stem van achter het stuur bedienen. De nieuwe stembesturing is vanaf september 2015 beschikbaar voor een aantal Mercedes-Benz-modellen.

De Nuance-technologieën voor cloudgebaseerde spraakherkenning en het verstaan van natuurlijk taalgebruik zijn vergaand geïntegreerd in de reeks applicaties en diensten van Mercedes-Benz die met stembesturing kunnen werken. Dankzij de spraaktechnologieën van Nuance kunnen bestuurders zonder afgeleid te worden onder andere apps voor het weer, internetradio en online zoeken bedienen en kunnen zij berichten inspreken. Opdrachten kunnen worden uitgesproken als een natuurlijke zin, bijvoorbeeld ‘Waar is het volgende tankstation?’ of ‘Toon het dichtstbijzijnde restaurant’.

Door cloudgebaseerde spraakherkenning en het begrip van natuurlijk taalgebruik te integreren, breidt Nuance de huidige ingebouwde spraakmogelijkheden uit naar de infotainmentsystemen van Mercedes-Benz. Hiermee kunnen bestuurders ook wanneer er geen internetverbinding is, taken uitvoeren die belangrijk zijn in de auto. Denk aan handsfree bellen, in één keer een bestemming invoeren in de navigatie-app en het bedienen van de ingebouwde muziekspeler.

“Naarmate auto’s steeds meer ‘connected’ worden, verwachten bestuurders een natuurlijker ervaring als zij de applicaties en diensten in hun voertuig willen gebruiken”, zegt Arnd Weil, Senior Vice President, Nuance Automotive. “In nauwe samenwerking met Daimler hebben we onze mogelijkheden voor cloudgebaseerde spraakherkenning en begrip van natuurlijke taal geïntegreerd in het uitgebreide aanbod van Daimler-applicaties, zodat bestuurders de beschikking krijgen over een intuïtieve interface voor interactie met hun favoriete content.”

Beschikbaarheid

De suite van Daimler-applicaties die met de stem kunnen worden bediend is vanaf september 2015 beschikbaar voor een aantal specifieke modellen. Later wordt dat aantal uitgebreid. De spraakinterface ondersteunt een groot aantal talen, waaronder Duits, Brits-Engels, Frans, Italiaans, Spaans, Nederlands, Amerikaans-Engels, Canadees-Frans, Japans en Mandarijn.

Dragon Drive maakt deel uit van het innovatieve Nuance-aanbod voor spraak, natuurlijke taal, content en touch, dat de nieuwe generatie van ‘connected’ auto’s, apparaten en het Internet of Things aanstuurt. Nuance-technologie zorgt ervoor dat mensen op een voor hen natuurlijke manier kunnen omgaan met telefoons, tablets, computers, auto’s, tv’s, apps en diensten van toonaangevende producenten, ontwikkelaars en netwerkoperators.

De ‘connected’ mogelijkheden voor in de auto en de geavanceerde interface voor natuurlijke spraakopdrachten van Dragon Drive zullen van 17 tot 27 september te zien zijn op IAA 2015, in het Connected Car Pavilion van New Mobility World, dat deel uitmaakt van de beurs.

Doe mee aan de discussie door Nuance te volgen op Twitter via @NuanceInc en door u te abonneren op het blog What’s next.

Over Nuance Communications, Inc.

Nuance Communications, Inc. (NASDAQ: NUAN) is wereldwijd een toonaangevende leverancier van spraak- en taaloplossingen voor bedrijven en consumenten. Dankzij onze technologieën, toepassingen en diensten hebben mensen eenvoudiger toegang tot informatie en kunnen ze gemakkelijker omgaan met toestellen en systemen. Elke dag werken miljoenen gebruikers en duizenden bedrijven met de beproefde oplossingen van Nuance. Ga voor meer informatie naar netherlands.nuance.com.

Nuance, Dragon en het Nuance-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Nuance Communications, Inc. of een van zijn filialen in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere in dit document vermelde bedrijfs- of productnamen zijn de handelsmerken van hun respectieve eigenaars.