Industry Wire

Geplaatst door Helptopay

Drie ondernemers lanceren laagdrempelige bestel- en betaaltool voor mede-ondernemers in crisistijd

 

In deze crisistijd is aanpassen voor ondernemers noodzakelijk om te overleven. Veel bedrijven schakelen om naar bezorgen of afhalen, echter komen daar ook de nodige veranderingen in bestel- en betaalprocessen bij kijken. “We hoorden veel verhalen van lokale ondernemers die de stap aan het maken waren, maar elke dag uren bezig waren met het verwerken van bestellingen en betalingen. Daar wilden we verandering in brengen”, aldus ondernemer Timo van der Zanden. Hij startte met mede-initiatiefnemers Wouter van Groesen en Thijs van Westing Helptopay op, een laagdrempelige en ready-to-use betaaloplossing voor ondernemers die hun business online willen voortzetten.

Helptopay ging twee weken geleden live. De geautomatiseerde betaaloplossing van de drie ondernemers moet de administratie voor ondernemers overzichtelijker en minder tijdrovend maken, zodat zij zich vooral bezig kunnen houden met hun core business. Van Groesen: “De tijden zijn zwaar genoeg voor MKB ondernemers. We willen hen in deze uitdagende tijden ondersteunen. Met Helptopay kan elke ondernemer in 10 minuten gratis een bestelformulier maken en delen op zijn website, social media of WhatsApp, waarna bestellingen overzichtelijk in een Excel sheet binnenstromen en betalingen automatisch verwerkt worden.”

Ondernemer Thijs van Westing sprak de afgelopen tijd meerdere ondernemers over hun transitie naar online bedrijfsvoering en de uitdagingen die daarbij kwamen kijken. De meesten van hen hadden wel oren naar een slimme, maar eenvoudige oplossing voor hun online bestellingen. “Maar dan moest het wel instant gebeuren” legt hij uit. “Helptopay is daarom in vier dagen bedacht, uitgewerkt en gelanceerd. Ondernemers kunnen hier direct mee aan de slag.” Inmiddels zijn er al 25 accounts aangemaakt en actief. Zo levert Visgroothandel Seafood Centre uit Scheveningen inmiddels via WhatsApp en Tapperij den Olifant uit Apeldoorn bezorgt borrelplanken, cocktails en daghappen via social media. Stilzitten zit er voor de drie ondernemers niet in: “Met behulp van de feedback van onze eerste klanten gaan we Helptopay uiteraard verder verbeteren” zegt van Groesen.

Thijs van Westing, Timo van der Zanden en Wouter van Groesen werken samen aan automatiseringsoplossingen voor het MKB, ieder vanuit hun eigen expertise. Van Groesen en van der Zanden runnen het Bredase internetbureau Beer n tea, dat sinds 2009 onder andere boeking- en planningsoftware ontwikkelt. Van Westing startte vier jaar geleden VIKING Bookings, een planningsysteem voor surf- en kitesurfscholen. Met Helptopay bundelt het trio wederom de krachten om mede-ondernemers tijdens de crisis (en daarna) bij te staan.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht