Geplaatst door Dropbox

Dropbox en Google Cloud werken samen aan platformonafhankelijke integratie

Amsterdam – Dropbox heeft vandaag een partnership met Google Cloud aangekondigd om een meer uniforme thuiswerkoplossing te leveren. Dropbox werkt samen met Google Cloud en is van plan een reeks cross-platform integraties te ontwikkelen die G Suite cloud-gebaseerde productiviteitstools en content (Gmail, Documenten, Spreadsheets, Presentaties en Hangouts) kan verbinden met zijn wereldwijde samenwerkingsplatform. Deze integraties zijn straks toegankelijk voor alle Dropbox-gebruikers. Dankzij de samenwerking:

• kunnen gebruikers Google Docs-, Sheets- en Slides-bestanden die zijn opgeslagen in Dropbox creëren, openen en bewerken.
  • hebben gebruikers de mogelijkheid om vanuit Dropbox compatibele bestanden rechtstreeks in Google Docs, Spreadsheets en Presentaties te openen en te bewerken.
  • kunnen Dropbox Business-beheerders bestanden van Google Docs, Spreadsheets en Presentaties beheren als iedere andere content die is opgeslagen in Dropbox.

“We willen het onze gebruikers gemakkelijk maken om op verschillende apparaten te werken met de tools waar ze van houden”, zegt Tony Lee, Engineering VP bij Dropbox. “Deze samenwerking met Google Cloud is nog een manier waarop we onze content hub en de gesprekken eromheen kunnen verenigen en verstevigen. We zijn verheugd om samen met Google de silo’s te doorbreken en zodoende de informatie, waar teams dagelijks op moeten kunnen vertrouwen, te centraliseren.”

“Ons doel is G Suite toegankelijk te maken, ongeacht welke tools je gebruikt, en deze integraties helpen onze gezamenlijke klanten om beter samen te werken in de tools die zij dagelijks gebruiken,” aldus Ritcha Ranjan, Director Product Management bij Google Cloud. “Door met Dropbox samen te werken aan de integratie van onze apps, kunnen onze klanten hun tijd besteden aan werk dat er echt toe doet.”

Meer dan alleen Docs en Files

Dropbox zal aanvullende G Suite-integraties ontwikkelen met Gmail en Hangouts Chat, zodat teams hun projectcontent verbonden houden met de conversaties eromheen:

• Nieuwe Dropbox voor Gmail Add-ons: gebruikers kunnen Dropbox-bestandskoppelingen direct vanuit Gmail selecteren en genereren. Tevens kunnen gebruikers ervoor kiezen om metadata van de Dropbox-content te bekijken in Gmail, waaronder de datum waarop het bestand is gemaakt, laatst opgeslagen en laatst geopend.
  • Nieuwe Dropbox en Google Hangouts Chat-integratie: deze integratie stelt gebruikers in staat Dropbox-bestanden te zoeken, delen en bekijken in Google Hangouts.

Deze integraties zullen naar verwachting vanaf de tweede helft van 2018 beschikbaar zijn. Bezoek ons blog voor meer informatie over de samenwerking tussen Dropbox en Google Cloud.

———————————

Over Dropbox

Het is de missie van Dropbox om de manier waarop mensen werken en samenwerken te vereenvoudigen. Met meer dan 500 miljoen geregistreerde gebruikers in 180 verschillende landen, bouwen we aan ’s werelds meest eenvoudige en krachtige samenwerkingsplatform. Het hoofdkantoor van Dropbox is gevestigd in San Francisco en Dropbox heeft 12 kantoren wereldwijd. Meer nieuws op: dropbox.com/news.