Geplaatst door Twenpack B.V.

Drukke tijden voor TwenPack met Black Friday en Cyber Monday

Aanstaande vrijdag 23 november is het Black Friday en maandag 26 november is in navolging van Black Friday betiteld als Cyber Monday. Twee dagen die in het hele land enorme drukte veroorzaken bij veel winkels en webshops. Beide geven ieder jaar een grotere boost voor de online verkopen en veroorzaken daarmee in een al drukke periode voor nog meer werk bij TwenPack.

Waar komen Black Friday en Cyber Monday vandaan?
Thanksgiving, een Amerikaanse en Canadese feestdag die in het teken staat van familie. Deze is altijd op de vierde dag van november en voorafgaand aan Black Friday. Standaard creëren deze dagen in Amerika grote verkeersdrukte, maar Black Friday schijnt ook de dag te zijn dat retailers zwarte cijfers draaien. Welke het ook is, hier ligt de oorsprong van Black Friday en het is inmiddels een dag waarop steeds meer retailers kort lopende aanbiedingen doen.

Deze aanbiedingen lopen tot en met maandag 26 november oftewel Cyber Monday. Waar in de winkels de voorraad tijdens Black Friday minder is geworden is er online nog veel te verkrijgen. Internet en vooral de online verkoop stijgen ieder jaar steeds meer en dus ook tijdens Cyber Monday. Retailers bieden tijdens Cyber Monday kortlopende aanbiedingen uitsluitend online aan en creëren daarmee naast een boost in de fysieke winkels ook een boost van de online verkopen. De verwachtingen zijn dan ook dat Cyber Monday in populariteit en omzet flink gaat groeien.

Extra drukte bij Twenpack eind november
Met de feestdagen in aantocht lopen de online aankopen al op ten opzichte van de rest van het jaar. Dit zorgt standaard al voor veel werk bij Twenpack. Eind november komt daar de storm aan pakketten van Black Friday en Cyber Monday bij aldus . Duizenden pakketten verlaten in deze periode dagelijks ons magazijn en vele vrachtwagens parkeren voor onze laad- en losterminals om het magazijn weer aan te vullen.

Vorig jaar heeft iedereen bij Twenpack al enorm hard gewerkt om alle pakketten te verwerken en op tijd bij de ontvanger te bezorgen. “We zijn blij met de nieuwe bedrijfslocatie aan de Vijverweg in Wierden. Hierdoor kunnen we opslag en webshoplogistiek nog beter organiseren en probleemloos de stroom aan pakketten verwerken”, aldus Martin Noeverman van TwenPack. Dit jaar is alles dus op en top voorbereid om de enorme stroom bestellingen zonder fouten te verwerken.
Meer info over webshopfulfilment bekijk www.Twenpack.com