Geplaatst door Influentials

Duik samen met host Yara Michels in de wondere wereld van influencer marketing

In 2018 werd er ruim 5 miljard uitgegeven op Instagram aan advertenties. Er is een hele nieuwe industrie ontstaan, maar hoe werkt deze eigenlijk? Wie zijn de winnaars en wie zijn de verliezers? Om al je vragen te beantwoorden organiseert het influencer marketing platform ‘Influentials’ een conference op 4 april waarbij bedrijven en influencers elkaar inspireren door openhartig geheimen te delen achter succesvolle campagnes.

Influencer marketing
Influencer marketing wordt al jaren ingezet door grote merken en agencies om een community te vormen. Door middel van influencer marketing bereiken bedrijven een niche en staan ze direct in contact met de doelgroep. Vroeger had je advertenties. Nu heb je influencers, de nieuwe generatie die reclame maakt. Traditionele marketing heeft een andere rol gekregen door de razendsnelle digitalisering en daarom zijn influencers belangrijker dan ooit. Het inzetten van influencer marketing is daarom essentieel om een digitale boodschap over te brengen.

Influentials Conference
Door gerichte publicaties op social media wordt elke minuut de online waarde van merk een bepaald. Welk overzicht, inzicht en doorzicht heb je nodig om hier grip op te hebben en te houden? Hoe kom je tot een influencer marketing strategie afgestemd op jouw bedrijf? Wat moet je doen nu de grenzen tussen public relations, marketing, waardecreatie en reputatiemanagement sneller dan ooit vervagen en wat zijn de trends? Deze onderwerpen worden behandeld door top-notch sprekers met succesvolle influencer marketing ervaring.

Sprekers op de Influentials conference
De eerste sprekers zijn al bekend en elke week worden er interessante sprekers toegevoegd aan het programma. Maak kennis met:

Jan Roos, Head of Social bij PostNL. Wist afgelopen jaar succesvol negatieve reacties op social media te tackelen, door de inzet van influencer marketing. Hij gelooft hierdoor heilig in de inzet van influencer marketing binnen de strategie en deelt zijn geheimen.
Lena Sommerdijk, Founder van L’Agency. Werkte 5 jaar als marketeer bij ELLE waar ze de influencer marketing industrie zag ontstaan. Ze besloot deze kennis te bundelen en aan de slag te gaan als project manager bij IMA. Daar voegde ze nog een dosis ambitie aan toe en richtte haar eigen influencer agency op. Dat Lena snapt hoe influencer marketing werkt, blijkt: ze vertegenwoordigt nu grote talenten als Yara Michels, Claartje Rose en Nicole Huisman. Lena is bij de uitstek de persoon die kan vertellen over hoe je via verschillende kanalen de ideale influencer campagne ontwikkeld.
Romina Benfatto, Social & PR Brand Manager bij L’Oréal Paris. Heeft dagelijks te maken met veel verschillende doelgroepen binnen haar merkenportefeuille, die allen andere influencers behoeven. Na jaren van experimenteren kent ze nu de formule voor succesvolle influencer marketing campagnes. Haar geheim? De perfecte mix van macro- en micro influencers. Ze zal je laten zien hoe je dit zelf kan laten ontstaan.
Michael Joustra, Head of Influencer Marketing bij Wannahaves. Hij zette de influencer marketing afdeling van kledingmerk Balr op, waarvoor hij grote namen wist te strikken, zoals topatleet Daniel Alves en celebrities als Ed Westwick. Nu werkt hij voor digital agency Wannahaves en ontwikkeld hij toonaangevende influencer marketing campagnes voor bedrijven. Ben je nieuwsgierig naar zijn ervaring in verschillende branches? Vraag het hem tijdens de Q&A sessie.

Yara Michels als Host
Met honderdduizenden volgers op social media en jaren actief in de business, is Yara een bekend gezicht geworden in de Nederlandse online industrie. Yara is een ‘selfmade woman’ en een inspiratie voor jonge en ambitieuze vrouwen overal ter wereld. Tien jaar geleden begon Yara haar studie communicatiewetenschap aan de UvA en startte haar blog This Chick’s Got Style. Geïnspireerd door buitenlandse sites deelde ze kiekjes van outfits, met vrolijke toelichtingen erbij. Haar blog was al snel een succes wat betreft het aantal bezoekers én inkomsten. Na een jaar of twee wilden modemerken graag met haar samenwerken en werd ze gesponsord de wereld over gevlogen. Naast het creëren van online content, heeft Yara als redacteur gewerkt voor ELLE magazine en bracht een marketingboek uit genaamd ‘Focus on Fans’, welke is genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs. In 2014 bouwde Michels haar site om tot Chapter Friday, een Engelstalig platform met artikelen over carrière, mode en interieur. Inmiddels heeft ze een groot bereik opgebouwd en heeft ze 170.000 volgers op Instagram, 36.000 abonnees op haar Youtube kanaal, is ze presentatrice bij SBS en Net5 en hoofdredactrice bij de LINDA meiden.

Over Influentials
De Influentials Conference is een initiatief van Influentials Network. Het bedrijf Influentials werd in 2015 opgericht door Jolique Möller (27). Toen ze zeven jaar geleden in Miami woonde, raakte ze geïnteresseerd in influencer marketing. Wat begon als een netwerk voor fashion bloggers is tegenwoordig uitgegroeid tot het succesvolle internationale software platform ‘Influentials’.

Via Influentials kunnen bedrijven makkelijk met influencers samenwerken, campagnes managen via de marketplace en toegang krijgen tot belangrijke data. Ze zijn de online schakel tussen bedrijven en influencers. Handmatige processen die veel tijd kosten voor bedrijven en influencers zijn verleden tijd en worden met de software van Influentials volledig geautomatiseerd.