Geplaatst door Wayflyer

eCommerce-groeiplatform Wayflyer haalt $253 miljoen schuldfinanciering binnen van Credit Suisse

Amsterdam, 1 september – Wayflyer, het op inkomsten gebaseerde groei- en financieringsplatform voor eCommerce bedrijven, heeft een schuld financiering van $200 miljoen (plus $53 miljoen mezzanine financiering) van Credit Suisse verkregen. Met deze schuldfinanciering vergroot Wayflyer haar productiecapaciteit. Zo kunnen eCommerce bedrijven die hun liquiditeit en operationele veerkracht willen verbeteren, ondersteund blijven.
Wayflyer zal de aanvullende schuldfaciliteit gebruiken om verdere voortgang te ondersteunen, zodat snel financiering verstrekt kan worden aan eCommerce bedrijven. Waarbij ze de groei kunnen stimuleren en de cashflow kunnen verbeteren. Ook zal de schuldfinanciering Wayflyer in staat stellen de liquiditeit te verbeteren en Wayflyer’s ambitie ondersteunen om de meest concurrerende tarieven aan zijn klanten in de VS en West-Europa te bieden. Een welkome dienst gezien de omzet uit de eCommerce sector in 2023 naar verwachting $6,2 biljoen zal bereiken en de vraag naar betaalbare financiering als maar blijft groeien.
Aidan Corbett, mede-oprichter en CEO van Wayflyer: “eCommerce bedrijven hebben nu, meer dan ooit, toegang nodig tot eerlijke, flexibele en betaalbare financieringsoplossingen van een vertrouwde en veerkrachtige partner. “Op praktisch niveau helpt deze schuldfinanciering ons doel te ondersteunen om onze klanten oprechte voorwaarden en de beste tarieven te bieden, terwijl Wayflyers niet aflatende inzet om een ​​vertrouwde partner te zijn, wordt bevordert, ongeacht de impact van bredere economische omstandigheden op de markt.”
Deze schuldfinanciering volgt na een schuld financieringsovereenkomst van $300 miljoen met J.P Morgan in mei 2022 en een succesvolle Series B ronde in februari 2022, waarbij $150 mln. werd opgehaald en waarna Wayflyer is gewaardeerd op $ 1,6 miljard.
Einde persbericht – Noot voor redactie
Over Wayflyer
Wayflyer werd opgericht in september 2019 en helpt wereldwijd eCommerce bedrijven hun groeipotentieel te bereiken, door het bieden van een reeks financierings- en analyse oplossingen die cashflow verbeteren, verkoop stimuleren en supply chain optimaliseren.
Door het aanbieden van betaalbaar, niet-dilutief, ongedekt kapitaal, krijgen in aanmerking komende bedrijven de flexibiliteit om advertentieruimte en inventaris te waarborgen, om zo de weg vrij te maken voor groei en winstgevendheid. Het unieke en gratis analyseplatform van Wayflyer analyseert bovendien dagelijks de marketingprestaties van eCommerce bedrijven waardoor zij beschikken over kwalitatieve data en tastbare inzichten om hun prestaties te verbeteren.
Wayflyer fungeert als een groeiplatform voor eCommerce bedrijven. Het biedt hen een ‘one-stop shop’ voor het werkkapitaal dat ze nodig hebben, samen met data-gedreven kennis en inzichten om hun kapitaal optimaal te besteden.