Geplaatst door IFS

Eerste livegang IFS Applications bij Royal IHC

IFS, wereldwijd leverancier van enterprise applications, kondigt aan dat het eerste onderdeel van het maritieme concern Royal IHC, IHC Vremac, live is gegaan met IFS Applications™. De livegang is een belangrijke eerste stap voor het bedrijfbrede efficiencyprogramma van Royal IHC.

IHC Vremac ontwerpt en produceert hydraulische cilinders, wartels en zuigeraccumulatoren. De oplossingen van het bedrijf worden toegepast onder zware omstandigheden in sectoren als de baggerindustrie, de maritieme sector en zware machinerie. Het bedrijf zet IFS Applications in om de bedrijfskritische processen zoals inkoop, logistiek, productie, finance en sales te ondersteunen. IHC Vremac is als eerste onderdeel van de uitrol van de platform infrastructuur live gegaan met de oplossing. De implementatie fungeert dan ook tevens als prototype voor de andere vestigingen.

Royal IHC (voorheen IHC Merwede) koos voor IFS Applications als basis voor IHC ONE, een bedrijfsbreed efficiencyprogramma gericht op het consolideren van wereldwijde processen. Het bedrijf koos eind 2013 voor deze oplossing na een uitgebreid selectieproces onder verschillende leveranciers van ERP-systemen.

IFS Applications wordt geïmplementeerd als één centraal ERP-systeem binnen de onderneming. Het ondersteunt de belangrijkste strategische doelen van het bedrijf: samenwerking, globalisering en groei. Eenmaal volledig geïmplementeerd, zal IFS Applications gebruikt worden door 1.200 medewerkers in dertien landen. De oplossing vervangt een groot aantal verschillende IT-systemen. Door de IT-omgeving te consolideren, wint het bedrijf aan flexibiliteit, transparantie en uniformiteit in zijn informatievoorziening. Dat is van groot belang voor de nationale en internationale waardeketen van Royal IHC.

“De livegang van IHC Vremac is een belangrijke eerste stap in een omvangrijk project dat is gericht op het creëren van één kernsysteem voor ERP, dat ons wereldwijd gaat ondersteunen”, zegt Dave Vander Heyde, CFO van Royal IHC. “Wij gaan nu voortvarend verder werken aan IHC ONE, dat naar verwachting in 2017 is afgrond.”

Over Royal IHC
In een voortdurend veranderend politiek en economisch landschap stelt Royal IHC haar klanten in staat om complexe maritieme projecten te realiseren. Van zeeoppervlak tot aan oceaanbodem onder de meest uitdagende omstandigheden. Wij zijn een betrouwbare leverancier van innovatieve en efficiënte apparatuur, schepen en services voor de offshore-, bagger- en natte-mijnbouwmarkten.

Door onze rijke scheepsbouwhistorie die teruggaat tot in de 17e eeuw, hebben we diepgaande kennis en expertise op het gebied van engineering en productie van high-performance geïntegreerde schepen en apparatuur, en het verlenen van duurzame services. Vanuit onze basis in Nederland en met zo’n 3.000 medewerkers wereldwijd garanderen wij lokale aanwezigheid en service op elk continent.

Baggerbedrijven, olie- en gasconcerns, offshore contractors, mijnbouwhuizen en overheden over de gehele wereld profiteren van de kwalitatief hoogwaardige oplossingen en services van IHC. Met onze continue inzet op technologische innovatie, waarbij duurzaamheid en veiligheid een belangrijke rol spelen, streven we ernaar om voortdurend te voldoen aan de specifieke behoeften van iedere klant.

Over IFS
IFS™ is wereldwijd een erkend leider in het leveren van enterprise-software op het gebied van Enterprise Resource Planning (ERP), Enterprise Asset Management (EAM) en Enterprise Service Management (ESM). IFS brengt zijn klanten in specifieke sectoren dichterbij hun business en helpt hen zich slagvaardiger te maken om optimaal te kunnen inspelen op veranderingen. IFS is een beursgenoteerde onderneming (XSTO: IFS) opgericht in 1983, met meer dan 2.700 medewerkers. IFS ondersteunt meer dan 2.400 klanten wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners. Meer informatie is te vinden op www.ifsworld.com.