Effenaar lanceert augmented advertentie ‘Neon Signs’

In OOR magazine van september is de eerste augmented reality advertentie van een Nederlands poppodium te zien. De shows van Khruangbin (22 okt), My Baby (27 okt) en Father John Misty (2 nov) krijgen daarin een extra laag door middel van augmented reality. De Effenaar laat hiermee zien dat ze het poppodium van de toekomst zijn op het gebied van nieuwe technologie en muziekbeleving. Dit ‘Neon Signs’ project is onderdeel van de Effenaar Experiences app die is te downloaden in de app store voor IOS en Android.
Neon Signs
De scanbare advertentie zal naast OOR ook verschijnen in het Eindhovense MUD Magazine, in het programmaboekje van het Rotterdamse festival Left Of The Dial en op de nieuwe programmaflyer van de Effenaar. Daarnaast komt er in oktober een XL versie waarbij het complete Effenaar pand tot leven komt door extra AR lagen, beeld en geluid. De huidige advertentie is hiervan een smakelijk voorproefje. Meer over het Neon Signs project volgt in oktober bij de lancering van het XL project.
Bekijk hier een filmpje van het project: https://www.youtube.com/watch?v=uf-GPngjqa8
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.