Ellen van den Berg Head of Customer Experience bij Wunderman Thompson

Ellen van den Berg is aangesteld als Head of Customer Experience (CX) Wunderman Thompson in Amsterdam. De strateeg is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van de Customer Experience. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring, opgedaan bij bureaus zoals DDB & Tribal, Edenspiekermann, Mediamatic en Lava.
Wunderman Thompson heeft als missie merken te laten groeien, met een focus op brand- en customer experience. Met Van den Berg haalt het bureau een specialist in huis die werkte voor onder meer adidas, Ziggo, KLM, Eneco, Volkswagen en McDonalds. Ze leidde teams met UX-designers, strategen, researchers en creative technologists, met wie zij e-commerce en service-platforms bouwde en digitale campagnes ontwikkelde.
Ze is ervan overtuigd dat een goede Customer Experience niet alleen klanten converteert, maar dat deze bijdraagt aan merkvoorkeur en loyaliteit. Ellen van den Berg: Ik geloof dat merken alleen maar waarde kunnen creëren wanneer ze heel goed begrijpen waar de echte behoeften van hun klanten liggen, maar ook de mogelijke barrières begrijpen en daarop acteren. Een goede customer journey is er één die over alle touchpoints heen, prettig en vertrouwd voelt. Pas dan heb je na de sale een ambassadeur geworven.
Anita Lotten, Managing Director Wunderman Thompson Amsterdam, ziet de komst van Ellen van den Berg als de laatste stap in de transformatie van het bureau. ,,We hebben van oudsher strategie en creatie op hoog niveau in huis, het afgelopen jaar hebben we geïnvesteerd in het bouwen en verbreden van capabilities zoals data en CRM. CX & service design zijn nu verankerd in het hart van het bureau. Ellen staat voor het volledig geïntegreerde aanbod dat wij onze klanten kunnen bieden. Met haar specialistische kennis en sprankelende persoonlijkheid is het een groot voorrecht om samen met haar verder te bouwen aan Wunderman Thompson. Daar verheug ik me enorm op.’’
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.