E-mail AdTech bedrijf Passendo haalt €2,3M op

Amsterdam/Kopenhagen/Londen, 13 december 2021- Passendo, het e-mail AdTech bedrijf dat e-mail marketeers helpt hun omzet te verhogen, heeft een financiering van €2,3 miljoen ontvangen. De pre-Series A ronde werd geleid door Newion, samen met het in Engeland gevestigde FirstPartyCapital.
Traditionele advertentieservers werken niet in e-mail. Om e-mailreclame commercieel aantrekkelijker te maken, richtten Andreas Jürgensen en Anders Rasmussen, twee ervaren online reclamepioniers, in 2016 Passendo op. Hun platform voor e-mail advertising helpt uitgevers om nieuwe inkomsten te genereren en om controle te houden op de inhoud en kwaliteit van advertenties.
IDG had na implementatie van Passendo een omzetstijging van 454%. Het in Duitsland gevestigde Ebner realiseerde met Passendo een tijdbesparing van 80%. Ook uitgeverijen als Roularta, Springer Nature, Reachen en IPM Media maken gebruik van Passendo’s e-mail Ad serving platform om hun inkomsten te verhogen en om nieuwsbriefcampagnes efficiënt te beheren.
Anders Rasmussen, COO & medeoprichter van Passendo: “Deze financiering stelt ons in staat om onze technologie door te ontwikkelen en om internationaal nieuwe strategische integraties met erkende partners aan te gaan. Onze klanten zullen hier direct van profiteren. Belangrijk voor ons, want we willen wereldwijd marktleider zijn in e-mail AdTech.”
CEO en medeoprichter van Passendo, Andreas Jürgensen: “De samenwerking met Newion en FirstPartyCapital helpt ons richting marktleiderschap. Naast de investering brengen zij een schat aan kennis en een interessant netwerk in. Momenteel hebben we een team van 35 mensen die werken vanuit kantoren in Denemarken, Belgrado, Londen en de VS. We willen ons personeelsbestand in de komende twee jaar verdrievoudigen om aan de groeiende klantvraag te kunnen blijven voldoen.”
Newion Partner John Sjölander: “Er zijn teams die de kansen van morgen creëren en er zijn teams die de wereld van gisteren transformeren. Passendo doet beide. Zij maken een nieuwe generatie advertising mogelijk voor de oudste en grootste internetapplicatie, namelijk e-mail. We zijn erg verheugd om dit getalenteerde en ervaren team te ondersteunen. Voor Newion is dit de eerste Deense investering – er zullen er nog veel volgen!”
Rich Ashton, Managing Partner bij FirstPartyCapital: “Passendo biedt een oplossing die Google en andere AdTech-bedrijven niet kunnen leveren. Uitgevers en marketeers hebben hiermee unieke mogelijkheden voor het leveren en meten van e-mailadvertenties. We zijn ongelooflijk onder de indruk van het team en we helpen graag om Passendo wereldwijd marktleider te maken.”
Over Passendo
Passendo is het toonaangevende Europese platform voor het commercialiseren van nieuwsbriefinventaris. Het bedrijf werd in 2016 opgericht door twee pioniers op het gebied van digital advertising. Met de bekroonde e-mailadvertentieserver en SSP biedt Passendo toegevoegde waarde aan uitgevers en adverteerders via meer dan 4.000 premium nieuwsbrieven van uitgeverijen wereldwijd. Passendo werkt samen met een aantal bekende media-uitgevers om nieuwe doelgroepen te bereiken en inkomsten te genereren in een bestaand en onaangeroerd mediakanaal: in-e-mailreclame.
Voor meer informatie: www.passendo.com, of neem contact op met Anders Rantzau Rasmussen (+45 2968 0833, ar@passendo.com) voor een kennismaking of demo.
Over Newion
Newion is een van de toonaangevende B2B SaaS-investeerders in Europa. Met haar betrokkenheid, hands-on aanpak, kapitaal, kennis en netwerk helpt Newion ambitieuze bedrijven in Noordwest-Europa om zich tot marktleider te ontwikkelen. Voor meer informatie: www.newion.com
Over FirstPartyCapital
FirstPartyCapital is de strategische investeerder voor startende AdTech-, MarTech- en digitale-mediabedrijven wereldwijd. De betrokken investeerders hebben een enorm netwerk, waardoor portfoliobedrijven toegang hebben tot een schat aan kennis, expertise en commerciële mogelijkheden.
Voor meer informatie: www.firstpartycapital.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.